FANDOM

Zamek Senuzgda – pierwsze większe lenno Barnaby, zamek ochraniający południowy wjazd kanionu w okolicach Dhirim. Był wielokrotnie przejmowany i oddawany w ramach walk toczonych przez wiele królestw w sporze o dominację nad Calradią.

Położenie

Zamek Senuzgda znajduje się w centralnej części kontynentu. Tereny te historycznie należą do Królestwa Swadii. Twierdza poprzez miejsce swego położenia pełni funkcję strażniczą, pilnując i ochraniając południowy wjazd do kanionu.

Historia

Zamek Senuzgda po upadku Imperium trafił w ręce Królestwa Swadii. Stan ten trwał do przybycia i kilka miesięcy po przybyciu Barnaby do Calradii.

W wyniku wielu błędów w strategii króla Harlausa twierdza została zdobyta przez Wielkie Księstwo Vaegirów. Zdobywcy nie nacieszyli się zbytnio twierdzą, ponieważ na początku 1258 roku w ramach kampanii wojennej Republiki Rhodockiej stracili nad nią panowanie. Doża Graveth, chcąc nagrodzić swego nowego wasala Barnabę, oddał zamek w jego ręce. Mimo chęci pomysł ten nie spotkał się z dużym entuzjazmem obdarowanego, gdyż ten chciał otrzymać miasto.

Pewnego dnia, tuż przed przyszłym buntem Barnaba zaproponował wymianę doży Gravethowi. Przyszły król ofiarowywał zamek Senuzgda w zamian za zamek Haringoth. Transakcja doszła do skutku, dlatego władzę nad tą twierdzą objął władca Republiki.

Po buncie i proklamacji Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego, władca tego państwa upomniał się o swoje dawne lenno dnia 27 maja 1258 roku. Znając plany architektoniczne twierdzy, rożne przejścia i tradycję związaną z bramą, zdobycie jej nie było trudnym zadaniem. Po zwycięstwie Barnaba postanowił oddać zamek w posiadanie swemu wasalowi, kupcowi Aericowi.

Ciekawostki

  • Tradycją zamku są jego zniszczone wrota. Podobno ich naprawa grozi nieszczęściem.
    • W łuku tej bramy znajduje się przejście prowadzące na mury.