FANDOM

Zamek Maras – jeden z zamków zbudowanych na Trzech Przełęczach Szekli, a dokładniej w przełęczy wysuniętej najdalej na zachód. Twierdza pełni funkcję tranzytową. Przynależy doń wioska Reveran.

Położenie

Zamek Maras znajduje się w Calradii na terenach historycznej Republiki Rhodockiej. Dokładniej mówiąc, zbudowano go na zachodniej przełęczy Trzech Przełęczy Szekli znajdujących się w górach zachodnich wcześniej wymienionego państwa.

Historia

Przełęcz ta pełniła ważną rolę. Dzięki niej handlarze skracali czas podróży przejeżdżając przez nią, a nie jadąc na około. Nikt nie zauważał możliwości zarobku na tej przełęczy do momentu przybycia pewnej osoby do Calradii. Tą osobą był członek rodu Barnabów. Geniusz (bo taki dostał później przydomek) postanowił pobierać pieniądze za przejazd. W tym celu zbudował chatkę z łajna. Po budowie kazał sobie płacić opłatę za przejazd przez jego teren. Częściowo uzasadniał to utrzymywaniem bezpieczeństwa na tym odcinku szlaku handlowego, jednak było to kłamstwo. Jakim wielkim zdziwieniem było dla innych biznesmenów, że jakiś koleś postawił sobie chatkę z łajna, a ludzie mu płacą.

Nie wiadomo jak ród Barnabów stracił prawa do chatki. Prawdopodobnie Geniusz wietrząc jeszcze większy zysk odsprzedał go komuś za wysoką cenę. Wiadomo, że nowy właściciel chatki postanowił ją rozbudować. Stopniowo zamienioną ją w drewniany domek, a ten w drewniany i niezbyt okazały pałac. Później dodano wał i palisadę, następnie dobudowano wieże i tak powoli wybudowano drewniany zamek. Powstałą konstrukcję nazwano zamkiem Maras.

W wyniku buntu władzę nad zamkiem zdobyła Republika Rhodocka. Ówczesny Wielki Doża podarował twierdzę rodowi Tarchiasów. Po pewnym czasie zamek zaczął oblegać ze swymi armiami Barnaba, chcąc go odzyskać. 29 czerwca 1258 roku zamek Maras powrócił pod panowanie prawowitego rodu - rodu Barnabów. Zdobywca jednak oddał zdobycz swemu wasalowi, kupcowi Larquenowi.