FANDOM

Zamek Etrosq – jeden z zamków zbudowanych na Trzech Przełęczach Szekli, a dokładniej w przełęczy wysuniętej na południe. Twierdza ta pełni funkcję tranzytową. Przynależy doń wioska Dumar.

Położenie

Zamek Etrosq znajduje się w Calradii na terenach historycznej Republiki Rhodockiej. Dokładniej mówiąc, zbudowano go na południowej przełęczy Trzech Przełęczy Szekli znajdujących się w górach zachodnich wcześniej wymienionego państwa.

Historia

Przełęcz ta pełniła ważną rolę. Dzięki niej handlarze skracali czas podróży przejeżdżając przez nią, a nie jadąc na około. Fakt, że w sąsiedniej przełęczy człowiek z rodu Barnabów zbudował sobie chatkę z łajna i z sukcesem pobierał opłaty za przejazd, sprawił, że coraz więcej osób rozmyślało, czy nie zastosować podobnego manewru w innych miejscach. Jednym z takich ludzi był sąsiad Geniusza (członka Barnabów) nazywający się Janusz Somsiad. Z racji, że był bardzo leniwy i nie chciało mu się budować chatki z łajna, postanowił, że zamiast tego wbije jedną deskę w ziemię. Po wbiciu jej stwierdził, że to jest jego zamek. Budowlę tę nazwał Zamkiem Zqrwy. Nikt oprócz niego nie wiedział i do tej pory nikt nie wie, dlaczego postanowił to tak nazwać. Stwierdził, że za przejazd będzie pobierał opłatę o połowę mniejszą niż jego sąsiad. Pozostawał nieugięty w swej decyzji. Nawet gdy przodek Barnaby zniżył cenę, ten i tak dalej oferował przejazd za połowę ceny. Robił tak dlatego, że on nie chciał zarobić; chciał by Geniusz nie zarabiał.

Nie wiadomo, co się później stało, jednak pewne jest, że następni posiadacze zmienili nazwę zamku na Etrosq. Istnieją dwie możliwości dotyczącej dalszej historii twierdzy: albo ktoś odebrał zamek Januszowi lub on sam go sprzedał i teraz jego ród nie ma tu swej siedziby; albo nic z nim nie robił i zamek dalej znajduje się pod panowaniem jego rodu. W przypadku drugiej opcji ród Etrosq jest naturalnym wrogiem Barnaby

Po buncie Rhodoków ówczesny Wielki Doża nadał tytuł komturów i potwierdził przynależność zamku do panującego rodu. Po pewnym czasie zamek zaczął oblegać ze swymi armiami Barnaba. 3 lipca 1258 roku obrona padła, a twierdza dołączyła do granic Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego. Z racji najmniejszej ilości lenn zamek trafił w ręce kupca Rolfa.

Po inwazji komunizmu i zmianie geografii całego świata zamek stał się częścią Imperium Lewactwa.

Ciekawostka

  • Pozostałością po starej nazwie jest ostatnia litera nowej – q.