FANDOM

Zamek Ergellon – na pozór zwykły zamek, który skrywał ogromną tajemnicę. Twierdza ta była główną siedzibą Gildii Weneckiej. To właśnie stąd Geronimo kierował ową organizacją. Przynależy doń wioska Pagandur.

Położenie

Zamek Ergellon znajduje się w Calradii na terenach historycznej Republiki Rhodockiej.  Dokładniej mówiąc, zbudowano go przy największej nizinie w państwie, znajdującej się w przy jego północnej granicy.

Historia

Nie wiadomo, kto zbudował zamek, kiedy i jak trafił on w ręce Gildii. Prawdopodobnie Doża Graveth był do tego zmuszony w ramach umowy, która zakładała, że przyszły władca w zamian za pomoc w objęciu władzy odda twierdzę organizacji. Przez dłuższy czas nikt nie zorientował się, że zamek jest główną siedzibą Gildii. Pomagało w tym ustanowienie marionetkowego komtura oraz przynależność tych terenów do Republiki Rhodockiej.

Barnaba jako pierwszy zorientował się, gdzie jest siedziba jego wrogów. Po stworzeniu swojego własnego państwa nie było żadnych przeciwwskazań do zaatakowania zamku. Oblężenie rozpoczęło się 22 maja 1258 roku. Armie Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego szturmowały go dwa razy. Na nieszczęście dla Barnaby, obrońcy do końca utrzymywali ostatni bastion swojej organizacji. Trzeci szturm, który odbył się dzień później, przyniósł pomyślny skutek. Zamek Ergellon został zdobyty. Król zdobywczej armii postanowił, że zarządcą zamku zostanie jego wierny towarzysz Rolf. Dał mu zadanie dopilnowania tego, żeby Gildia Wenecka się nie odrodziła.