FANDOM

Zamek Culmarr – jeden z zamków zbudowanych na Trzech Przełęczach Szekli, a dokładniej w przełęczy wysuniętej na północ. Twierdza ta pełni funkcję ochronną. Przynależy doń wioska Dirigsene.

Położenie

Zamek Culmarr znajduje się w krainie Calradii na terenach historycznej Republiki Rhodockiej. Dokładniej mówiąc, zbudowano go na północnej przełęczy Trzech Przełęczy Szekli znajdujących się w górach zachodnich wcześniej wymienionego państwa.

Historia

Przełęcz ta pełniła ważną rolę. Dzięki niej handlarze skracali czas podróży przejeżdżając przez nią, a nie jadąc na około. Fakt, że w sąsiedniej przełęczy człowiek z rodu Barnabów zbudował sobie chatkę z łajna i z sukcesem pobierał opłaty za przejazd sprawił, że coraz więcej osób rozmyślało, czy nie zastosować podobnego manewru w innych miejscach. W przypadku tej przełęczy uprzedził ich inny przedstawiciel tego samego rodu, co protoplasta ich pomysłów. Nosił on przydomek Debil.

Debil w odróżnieniu od swego krewnego nie zamierzał zarabiać na podróżujących. Chciał on sprawić, by podróżujący przechodzący przez jego przełęcz czuli się bezpieczniejsi. Innym powodem na przejęcie i tej przełęczy była chęć odegrania się na Januszu Somsiedzie, który zastosował podobny, chytry manewr. Aby wypełnić swe postanowienie zbudował zamek z prawdziwych krwi i kości. Surowce te zdobył z ciał bandytów i rabusiów zabitych przez niego za pomocą swego potężnego miecza – Skąpca. Swe dzieło nazwał zamkiem Culmarr. Debil przez całe swe życie urzędował w swym zamku, czyniąc okolicę bezpieczniejszą. Pewnego dnia przyszedł jednak jego kres. Nie mając potomka, nie mógł nikomu pozostawić twierdzy w spadku.

Zamek (razem z ukrytym orężem) trafił do bliżej nieznanego właściciela. Owemu posiadaczowi nie spodobał się pomysł mieszkania w budowli stworzonej z kości i krwi. Postanowił on obudować poprzednią konstrukcję kamieniem, gdyż uważał to za praktyczniejsze i estetyczniejsze.

W wyniku buntu władzę nad zamkiem zdobyła Republika Rhodocka. Ówczesny Wielki Doża podarował twierdzę rodowi Relandów. Po pewnym czasie zamek zaczął oblegać ze swymi armiami Barnaba, chcąc go odzyskać. 30 czerwca 1258 roku zamek Culmarr powrócił pod panowanie prawowitego rodu – rodu Barnabów. Zdobywca ku swemu zdumieniu odkrył w nim Skąpca - dawno zapomniany oręż swej dynastii. Ze szczęścia postanowił oddać zamek jednemu z dowódców, którzy pomagali mu go zdobyć. Był to kupiec Floris.