FANDOM

Zakon Lookasa - zakon utworzony w 1444 roku w Niedźwiedźdomium. Wraz z trzema innymi zakonami i Królestwem Jerozolimy walczył z muzułmanami, chcąc odbić święte chrześcijańskie miejsca z ich rąk. Wojny toczone przez Lookasa i jego sojuszników zostały nazwane Ostatnią Krucjatą.

Historia

Lata 1444-1448

Najważniejszym celem Zakonu Lookasa było dostarczanie pieniędzy sojusznikom i handel. W roku 1445 rozpoczęła się wojna z Mamelukami. Pierwsza bitwa w Kairze zakończyła się zwycięstwem sojuszu, dzięki posiłkom z Zakonu Valve, które przybyły w ostatnim momencie. Następny pojedynek również został wygrany, tym razem w pojedynkę przez armie Lookasa. Niedobitki z wojska Mameluków zostały zniszczone w ciągu kilku miesięcy. Ostatki obrońców państwa zostały zmuszone do wycofania się na południe. Wielki wkład w to zwycięstwo miał generał Lookasa, który obejmował dowództwo nad wojskami sojuszu w najważniejszych starciach.

Cały południowy wschód państwa Mameluków został wzięty pod okupację. Siły sojuszników tego kraju odniosły porażki, i podobnie jak mamelucka armia, uciekły. Zakon Lookasa nie trzymał się zbyt dobrze ekonomicznie - skarbiec świecił pustkami, w każdym miesiącu znikało z niego trochę złota. Wygrana z Mamelukami miała postawić na nogi gospodarkę, poprzez zabranie im złota i bogatych prowincji.

W roku 1448 wojna została zakończona. Zakon Lookasa zyskał w niej dwie prowincje, dające mu dostęp do morza. Ponad 18 tysięcy buntowników chłopskich mameluckich zagrażało bezpieczeństwu zakonu, ale na szczęście, po poinformowaniu ich o zmianach granicznych, udali się do najbliższej prowincji Mameluków. Zbuntowani chłopi, po zajęciu prowincji, udali się dalej na południe, po drodze pokonując wojska jednego z zakonów.