FANDOM

Januszita

Januszita bez hełmu

Zakon Januszowy, Zakon Januszitów - zakon założony w celu obrony wioski Murzyna Janusza - Ayn Assuadi z siedzibą w uniwersytecie im. Janusza Wielkiego. Wojowników uczono m.in. ujeżdżania jeleni (prawdopodobnie jeden z nich był własnością Karola). Znakiem rozpoznawczym zakonu były skarpety i sandały.

Historia

Zakon Januszitów został najprawdopodobniej utworzony przez Murzyna Janusza, by bronić wioski Ayn Assuadi. Po jej splądrowaniu przez imigrantów Ismaila słuch o nich zaginął. Karol był przekonany, że zostali wybici podczas obrony wioski, a jedynym ocalałym był szejk Mustafa. Jednakże natknął się on na pozostałych członków w czasie szukania turniejów w miastach. Zakon okazał się być spaczony, a ich nowym zadaniem stała się walka z Karolem, a sami siebie zaczęli nazywać Mrocznymi Rycerzami. Obezwładnili syna Janusza i zabili wielu jego żołnierzy, nie ponosząc żadnej straty w ludziach.

Byli odpowiedzialni za obronę zamku Hondezg, gdy przebywał tam ranny Imigrant Ismail. Tym razem Karol pokonał zdradzieckich rycerzy, głównie z powodu dezercji większości obrońców.

Podczas oblężenia Mostovh przez Imperialistów Januszici zaczęli niszczyć oddziały pani Basi, by kupić czas Karolowi na wybielenie i przyzwanie Tarpana. Demon, po przyzwaniu, zniszczył większość wrogiej armii, samą przywódczynię wchłonął do siebie. Od tamtej pory nie pojawiały się żadne nowe informacje na temat Januszitów (najprawdopodobniej większość z nich zginęła).

Wygląd

Niewiele wiemy na temat wyglądu Januszitów przed spaczeniem. Wiadomo tylko, że rozpoznać ich można było po noszeniu skarpet i sandałów jednocześnie. Po spaczeniu przez Tarpana zaczęli chodzić w czerni.

Wśród Januszitów można wydzielić trzy grupy ze względu na uzbrojenie. Są to:

Jeźdźcy - kawaleria spaczonych Januszitów nosi czarną zbroję płytową, na której ponad pasem widnieje ozdobna srebrna czaszka otoczona arabeskami. Na głowach noszą szare hełmy w kształcie czaszek. Porzucili oni jazdę na jeleniach i przemieszczają się na zmutowanych koniach. Są uzbrojeni w lancę i tarczę lub miecz jednoręczny.

Kawaleria januszitów

Piechota - ta jednostka nosi zbroje płytowe podobne do tych u kawalerii, lecz bez symbolu, ale ze srebrnymi pasami. Na głowy zakładają maski imitujące trupie czaszki i podobne do sarranidzkich szyszaków połączonych z hidżabami. Niektórzy z nich noszą płaszcze, które także przypominają te u sułtanatu.

Piechota Januszitów
Kusznicy - podobnie jak część piechoty ubrani są w płaszcze, choć bardziej obszerne. Tak jak kawaleria na głowie noszą czaszkowe hełmy przykryte dodatkowo kapturem.
Kusznik Januszitów