FANDOM

Wszechświaty - przestrzenie wypełnione światami. W każdej chwili w każdym wszechświecie powstają nowe światy.

Historia

Wszechświat

Typowy wszechświat

Na początku była nicość, z której wyłonili się Pulchny Niedźwiedź i pani Basia. Wspólnie utworzyli kilka ras, które potem zasiedliły wszechświat. Zdołały stworzyć galaktyczne imperia. Poszczególne państwa walczyły ze sobą i zawiązywały sojusze. W końcu doszło do wojny bulrathiańsko-mrrshańskiej, w wyniku której nastała ciemność, a wszystkie rasy zniknęły.

To wydarzenie przetrwali tylko tytani. Postanowili powtórzyć swoje dzieło i stworzyły kolejne kilka ras, w tym ludzi. Tym razem wszystko było spokojnie, a stworzenia nie walczyły ze sobą, tylko wspólnie miłowały bogów.

Zmieniło się to w wyniku walki tytanów, po której nastąpił wielki wybuch, który rozdzielił główny świat na wiele kontynentów i wysp. Powstało wtedy również nieskończenie wiele innych wszechświatów, każdy o własnej historii. Po tym wydarzeniu tytani postanowili obrać za główną siedzibę oryginalny wszechświat, znany później jako Wszechświat Prawowity.

Większość wszechświatów jest ignorowana przez Niedźwiedzia, jedynie Niedźwiedźdomium jest przez niego zagospodarowane. Rozgrywają się tam serie z Crusader Kings, Europa Universalis oraz Hearts of Iron.

Wszechświat Prawowity

Po bitwie tytanów na pierwszym świecie pojawiły się nowe krainy. Dwie główne z nich to kontynenty: Paradoks, zamieszkiwany przez twory pani Basi i Populius, na którym toczą się ciągłe wojny między Etnicznikami, Żydami i Imperialistami.

Paradoks

Wszechświat Prawowity

Paradoks umieszczony jest na zachodzie. Nie wiadomo o nim nic, a każdy podróżnik z zewnątrz, który tam wyruszył, ginął w męczarniach.

Populius

Populius jest położony na wschodzie. Zajmuje największe terytorium. Dzieli się na trzy główne tereny:

Oprócz tego wokół Populiusu leżą pomniejsze kontynenty i wyspy:

  • Czarnoziemy - ziemie, gdzie istniały imperia Zulusów i Persów.
  • Świetlik - ziemie, gdzie żyli Lutel i Niedźwiedź.
  • Samotnia - kraina zwana ziemiami duchów. Niewiele znanych osób przybyło tam w cielesnej formie - jednymi z nich są Madzia i Murzyn Karol.
  • Eden - archipelag złożony z dziesięciu wysp. Jest nazywany też Krainą Czerni i Bieli.

Reszta wszechświata

Wokół głównej planety orbitują inne. Wiele wciąż zostało nieodkrytych, ale zapisano informacje o niektórych z nich.

  • RimWorld - zbiór planet często kolonizowanych przez siły etniczne i imperialistyczne.
  • Prison Architect - planeta, gdzie zsyła się najgroźniejszych przestępców. Wybudowano tam m.in. Czarkatraz i Menstruatorium.
  • Ziemia - planeta, gdzie Niedźwiedź tworzy i testuje różne rzeczy, dlatego często nazywa się ją Testownią

Nie wiadomo, gdzie dokładnie leżą IMRSiD i Żydowskie Imperium, ale większość kronikarzy sądzi, że są na odległej planecie. Te państwa czasem używają swoich sił do walki z Imperialistami i wysyłają je do boju za pomocą magicznych portali.