FANDOM

Pokonałem komunizm, pokonam i was!

—Groteskowy Wałęsak, o swoich zdolnościach

Groteskowy Wałęsak (Wałęsa) – potężny przeciwnik spotykany w okolicach Posiadłości Niedźwiedź; nadrealny.

Historia

Po raz pierwszy na tego potwora natknęła się ekspedycja, która wyruszyła do ruin w celu oczyszczenia tamtejszych korytarzy z wrogów. Po włożeniu pochodni w otwór obsydianowego ołtarza drużyna została przeniesiona do wymiaru Pustki, w którym czekał na nich Wałęsa. Rozpoczęła się walka. Bohaterowie zostali jednak zaskoczeni, przez co rozpoczęli starcie na niewygodnych pozycjach. Pierwszy atak wyprowadził przywódca ekspedycji, Dismas, który próbował podciąć potworowi żyły. Potwór zaczął krwawić, co wykorzystał okultysta Jankiel, aby uleczyć kuszniczkę o imieniu Zpudła. Monstrum jednak w końcu zaatakowało. Na pomoc potworowi przybyły również mniejsze Wałęsaki Zarodnikowe. Walka trwała w najlepsze, jednak potęga Wałęsy w końcu zaczęła przytłaczać grupę oprycha. Pierwsza padła kuszniczka pod wpływem donośnego lamentu wroga. W jej ślady szybko poszedł przywódca, Dismas. Następnie poległ okultysta z powodu ataku serca, a ostatnim trupem, który padł w walce okazał się łowca nagród Advar. Wałęsa zniknął pozostawiając ciała pokonanej drużyny.

Statystyki

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość
116 9 33% 1

Ciekawostki