FANDOM

Uxkhal – jedno z czterech miast należących do historycznych ziem Królestwa Swadii. Razem z Dhirim, zamkiem Haringoth i okolicznymi ziemiami znalazło się na pierwotnych terenach Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego.

Położenie

Uxkhal znajduje się blisko centralnej części Calradii. Tereny te historycznie należą do Królestwa Swadii. Miasto położone jest między nieznaną z nazwy rzeką i jej dorzeczem.

Historia

Przed Barnabą

Uxkhal po rozpadzie Imperium trafiło w ręce Swadian. Nie dołączyło do buntu górali pozostając tym samym lojalne koronie.

Przybycie Barnaby

Barnaba przybywając do Calradii trafił do Jelkali. W tym czasie Uxkhal dalej pozostawało w obrębie Królestwia Swadii. Przez niekompetencję króla Harlausa jego królestwo powoli upadało, tracąc ziemie. Przykładem tego była utrata miasta rządzonego przez diuka Delinarda. Władzę na tych terenach przejęli Nordowie. Jak się później okazało, był to początek burzliwej historii. Prawdopodobnie z rozkazu doży Gravetha rhodocka armia odbiła Uxkhal. Król Ragnar (władca Nordów) postanowił nie być dłużnym i wydał podobne polecenie. Po raz kolejny władzę nad miastem sprawował ktoś nowy.

Decydującym i ostatecznym zdobywcą okazał się Barnaba działający wtedy dla Republiki Rhodockiej. Oblężenie zaczęło się 28. lutego 1258 roku. Dzień później, przy użyciu trebusza i drabin armia władcy zamku Senuzgda ruszyła do ataku. Mimo zaciętych i krwawych walk na murach szturmujący wygrali. Barnaba, jako dowódca zdobywców, wysłał gońca do swego suzerena z wiadomością o tej dobrej nowinie. W wiadomości były kupiec prosił o powierzenie mu władzy nad miastem. Po kilku dniach oczekiwania Graveth przystał na jego warunki.

Bunt i Królestwo Szeklem i Masłem Płynące

W kwietniu 1258 doża zarządził kampanię przeciw Chanatowi Khergickiemu. Barnaba jako przykładny wasal ruszył w bój, doprowadzając 14. kwietnia do rozpoczęcia oblężenia Dhirim. Trzy dni później wojska dowodzone przez byłego kupca i komtura Raichsa ruszyły szturmować oblężone miasto. Dzięki zdobyciu miasta Barnaba uwolnił signore Quryasa z Sułtanatu Sarranidzkiego, swojego szwagra - margrabię Nealchę oraz przyszłego wasala Haringotha. Władca Uxkhal postanowił posiadać drugie miasto. Tak jak poprzednio postanowił wysłać list do Gravetha. Jednak ten się nie zgodził proponując w zamian 900 szekli. Niezadowolony Barnaba postanowił się zbuntować.

Ze swych dotychczasowych ziem (miasta Uxkhal, zamku Haringoth i okalających ich terenów) i zdobytego Dhirim utworzył nowe królestwo. Miało nazywać się ono Królestwo Niebieskie, jednak zgodnie z oświadczeniem ogłoszonym dzień później, tj. 19 kwietnia 1258 decyzją władcy nazwa została zmieniona na Królestwo Szeklem i Masłem Płynące. Uxkhal jako pierwsze miasto Barnaby zostało stolicą tego państwa, a urzędująca w nim panna Reada została pierwszym ministrem.