FANDOM

Tuareskowie, Tuarenianie, Tuareskanie - sunnistyczny lud zamieszkujący m. in. prowincje Tenere, Muniyo, czy Kawar w środkowej Afryce, na południe od Sahary.

Historia

Bardzo dawno temu gdy Pol. była jeszcze młoda i rządzona przez Siemowita I Lubieżnego, żył sobie lud zwany Tuareskami. Słynęli z umiejętności kowalstwa, potrafili wykuć stal, która pozwalała zabijać smoki - byli w tym tak dobrzy, że wybili je wszystkie. W pewnym momencie natknęli się jednak na Polaków i w niewiadomy sposób znaleźli się w Afryce. Możliwe, że kryje się za tym jakaś mroczna historia (mogła ich odstraszyć chociażby polska cebula). Do teraz nie wiadomo gdzie znajduje się ich prawdziwa ojczyzna, ani jaki był ich pierwotny kolor skóry oraz religia.

Kultura

Mają swoje tradycje. Słyną chociażby ze swego honoru, który zakazuje im się poddawać (wyjątkiem jest oczywiście ich stosunek do Dżeridu).

Tuareskowie współcześnie

Współcześni, czarni Tuarenianie, to bardzo zacofany lud. Aż do dnia 9 maja 1535 roku należeli do subsaharyjskiego państwa Yao. Jednakże, tamtego dnia tereny przez nich zamieszkałe podbił Dżerid, który od razu zaczął unaradawiać ich prowincje.