FANDOM

Poprzedni
Walczący lord
Odcinek
Zdrajca
Następny
W imię Boga!

Zdrajca – ósmy odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to Walczący lord, a następny to W imię Boga!.

Tytuł odnosi się do walki ze zdrajcą - szeryfem.

Opis misji

  • Rok 1189
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Dzięki doskonałej taktyce oraz umiejętnościom żołnierzy, krzyżowcy odnieśli zwycięstwo nad wojskami arabskimi. Niestety, kosztowało ich to wiele funduszy, przez co musiano zmniejszyć żołd armii. Część niezadowolonych wojaków zdezerterowała i zgromadziła się pod banderą angielskiego szeryfa, stając się tym samym najemnikami na usługach Arabów. Gdy sytuacja z morale wydawała się beznadziejna, do książąt dotarły wspaniałe wieści. Fryderyk Barbarossa, po zwycięstwie pod Iconium, skierował się w stronę ziemi świętej, natomiast król Ryszard wyruszył z Cypru i powinien przybyć ze swoimi wojskami lada dzień. W swoim liście wspominał, że zamierza zdobyć Akkę, dlatego książęta zdecydowali się na wybudowanie przyczółka na terytorium wroga, gdzie mieli nadzieję na wykorzystanie tamtejszych surowców, w celu zdobycia tak bardzo potrzebnych pieniędzy...

Uczestnicy

  • Lutel
  • Niedźwiedź
  • Emir Omar (bot)
  • Kalif Skorpion (bot)
  • Wezyr Straszny (bot)
  • Saladyn Mądry (bot)
  • Szeryf z Nottingham (bot)

Zasady

  • Tylko europejskie jednostki.
    • Nie licząc rycerzy i zbrojnych.
    • Maksymalnie 150 jednostek.
  • Tylko niskie fortyfikacje - najmniejsze wieże i niskie mury.
  • Trzeba uzbierać 100 tysięcy sztuk złota.

Teren

Przez środek mapy na linii północ-południe przebiega rzeka rozwidlająca się na północy. Na północnym zachodzie i południu znajduje się mały pasek zieleni, a między rozwidleniami rzeki i na północnym wschodzie znajduje się ogromna oaza.

U zachodniego brzegu rzeki rozłożone są złoża kamienia, u wschodniego też się znajduje mała ilość tego surowca. Kamień znaleźć można także na wschodzie mapy, na północny wschód od szeryfa.

Na północnym zachodzie rozlokował się Lutel, a na północnym wschodzie Niedźwiedź. Na południowym zachodzie znajduje się emir, a na wschód od niego wezyr. Na południowym wschodzie postawiona jest twierdza szeryfa, osłaniana od północy przez kalifa i od zachodu przez saladyna.

Przebieg

Standardowo, wszyscy rozpoczęli budowę zamków i gospodarki, którą Lutel oparł na sadach jabłoni i kuszach. Już w pierwszych minutach, Niedźwiedź musiał odpierać ataki niewolników, a jego sojusznik zamartwiał się arabskimi zbrojnymi.

Lutel do obrony zrekrutował 15 kuszników i wysłał ich na południowe fortyfikacje, tj. bramę. Po chwili niepokoju spowodowanego zbrojnymi, spostrzegł, że ruszają tylko chronić kamieniołomy.

Szeryf zagroził Niedźwiedziowi atakiem, uprzednio robiąc pałkarzom małe zawody biegania. Lutel rozpoczął produkcję chmielu w północnej oazie. Krzyżowiec cały czas sprzedawał nadwyżki żywności i rekrutował obrońców swego zamku, sprzedając też nieużywane kusze.

Do zamku Niedźwiedzia wparowali niewolnicy, ale w porę wszystkich wymordował swymi włócznikami i kusznikami. Nadeszły kolejne watahy służących z pochodniami, podpalające kamieniołomy krzyżowca. Tymczasem, do ataku przygotowywali się zachodni Arabowie.

Do twierdzy wbiegli również pałkarze szeryfa z Nottingham, zaś Lutel wykorzystał swój chmiel i rozpoczął produkcję piwa, cały czas dobudowując kolejne warsztaty.

Spokojny lord z zachodu pomógł Niedźwiedziowi, wysyłając do jego siedziby grupkę kuszników, a także pięciu włóczników. Do zamku zmierzały kolejne arabskie wojska, a konkretnie łucznicy konni i niewolnicy, ale zostali prędko odparci.

Twierdza była oblegana przez kuszników i arabskich łuczników, więc Lutel rozpoczął budowę ruchomych tarcz. Spanikowany Niedźwiedź poinformował sojusznika o kolejnym ataku, podczas gdy ten usuwał chatki drwala i na ich miejsce stawiał sady jabłoni.

Lutel rozpoczął dystrybucję piwa w karczmach, a Niedźwiedziowi znowu podpalono kamieniołomy. Ruszyły do niego kolejne armie wrogów, więc wysłał łuczników na zachodnią część muru. Lutel ustawił wysokie podatki i zaczął obawiać się ataku wroga, bo nikt go jeszcze nie zaatakował. Obaj chrześcijanie w końcu otoczyli swoje siedziby, a ten z zachodu dobudował dwie małe wieże - na południu i wschodzie.

Ogromne arabskie armie zebrały się przy wschodnim brzegu rzeki i rozpoczęły atak. Łucznicy konni szybko padli, a zbrojni zostali rozstrzelani, lecz problemem wciąż byli asasyni i balisty. Krzyżowcy dali sobie radę, jednak ruszyli na nich kolejni żołnierze. Lutel rekrutował pałkarzy, by uratować sojusznika.

Pałkarze ruszyli na ratunek, jednak zastali już obroniony zamek, a Niedźwiedź począł go odbudowywać. Nie zdążył tego dokonać, bo został znowu zaatakowanym a Lutel, by podnieść morale żołnierzy, wybudował mnóstwo pomników i krzyży.

Niedźwiedź cały czas był oblegany i nie mógł nic z tym robić, bo dwie katapulty stały pod zamkiem kalifa. Lutel rozszerzał ilość warsztatów. Saladyn wyruszył armiami i ponowił oblężenie zamku na północnym wschodzie. Pałkarze Lutela zaszarżowali na machiny oblężnicze umieszczone na tyłach wroga, po drodze mordując konnych łuczników.

Krzyżowcy zaczęli się zastanawiać nad atakiem na kalifa, a Lutel znowu poszerzył ilość warsztatów. Niedźwiedź skończył budowę katapult i zasygnalizował to krzykiem, tak jak kazał mu Lutel. Rozpoczęły się rozmowy, jak poprowadzić oblężenie. Postanowili, że grupka niedźwiedzich pałkarzy zmusi łuczników wroga do zapalenia smolnych rowów, a następnie reszta żołnierzy wedrze się do siedziby, przez dziurę w murze stworzoną przez katapulty.

Była pora, by zrealizować plan. Katapulty rozpoczęły ostrzał i zniszczyły zachodnie mury. Pałkarze Niedźwiedzia podpalili rowy, a Lutel zabił kalifa, tracąc przy tym całą armię.

Odcinek zakończył się, a misja kontynuowana jest w następnym.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -8 - Zdrajca