Ten artykuł należy do starego kanonu.
Poprzedni
Zdrajca
Odcinek
W imię Boga!
Następny
Useless Lutel

W imię Boga! – dziewiąty odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to Zdrajca, a następny to Useless Lutel. Jest w nim kontynuowana misja z poprzedniego odcinka.

Tytuł odnosi się do słów wypowiedzianych przez Niedźwiedzia na końcu filmu.

Opis misji

  • Rok 1189
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Dzięki doskonałej taktyce oraz umiejętnościom żołnierzy, krzyżowcy odnieśli zwycięstwo nad wojskami arabskimi. Niestety, kosztowało ich to wiele funduszy, przez co musiano zmniejszyć żołd armii. Część niezadowolonych wojaków zdezerterowała i zgromadziła się pod banderą angielskiego szeryfa, stając się tym samym najemnikami na usługach Arabów. Gdy sytuacja z morale wydawała się beznadziejna, do książąt dotarły wspaniałe wieści. Fryderyk Barbarossa, po zwycięstwie pod Iconium, skierował się w stronę ziemi świętej, natomiast król Ryszard wyruszył z Cypru i powinien przybyć ze swoimi wojskami lada dzień. W swoim liście wspominał, że zamierza zdobyć Akkę, dlatego książęta zdecydowali się na wybudowanie przyczółka na terytorium wroga, gdzie mieli nadzieję na wykorzystanie tamtejszych surowców, w celu zdobycia tak bardzo potrzebnych pieniędzy...

Uczestnicy

  • Lutel
  • Niedźwiedź
  • Emir Omar (bot)
  • Kalif Skorpion (bot)
  • Wezyr Straszny (bot)
  • Saladyn Mądry (bot)
  • Szeryf z Nottingham (bot)

Zasady

  • Tylko europejskie jednostki.
    • Nie licząc rycerzy i zbrojnych.
    • Maksymalnie 150 jednostek.
  • Tylko niskie fortyfikacje - najmniejsze wieże i niskie mury.
  • Trzeba uzbierać 100 tysięcy sztuk złota.

Teren

Przez środek mapy na linii północ-południe przebiega rzeka rozwidlająca się na północy. Na północnym zachodzie i południu znajduje się mały pasek zieleni, a między rozwidleniami rzeki i na północnym wschodzie znajduje się ogromna oaza.

U zachodniego brzegu rzeki rozłożone są złoża kamienia, u wschodniego też się znajduje mała ilość tego surowca. Kamień znaleźć można także na wschodzie mapy, na północny wschód od szeryfa.

Na północnym zachodzie rozlokował się Lutel, a na północnym wschodzie Niedźwiedź. Na południowym zachodzie znajduje się emir, a na wschód od niego wezyr. Na południowym wschodzie postawiona jest twierdza szeryfa, osłaniana od północy przez kalifa i od zachodu przez saladyna.

Przebieg

Po pokonaniu kalifa, Lutel spytał się, czy jego sojusznik czegoś potrzebuje, ale ten odparł, że prędzej Lutel może coś potrzebować od niego. Kontynuowano rekrutację żołnierzy, a konkretnie pałkarzy.

Przez wschodnią część muru Niedźwiedzia, przebiła się katapulta, a jeden asasyn zniszczył kamieniołom. Wciąż zrzucane bydło zabiło łuczników broniących zamku na wieży. Szykowano na niego kolejne ataki z zachodu, ale dobrze zorganizowana obrona łuczników odparła atak.

Pałkarze Lutela przedostali się do zamku Niedźwiedzia i odparli mały atak łuczników konnych. Przywódcy zaczęli szykować plan, by podpalić twierdzę szeryfa za pomocą balist ogniowych. Ogień mógłby się przedostać nawet do zamku saladyna.

Pałkarze poszli plądrować zamek szeryfa od wschodu, przy czym zniszczyli jego balistę i katapultę. Przedostali się pod południowe mury, gdzie smolne rowy podpalił miotacz bomb ogniowych. Wielu zginęło podczas próby przebicia się, ale siły Lutela wciąż były duże. Zniszczono część murów, a pałkarze wbiegli do środka i zaczęli demolować twierdzę. Żołnierze byli cały czas ostrzeliwani, ale udało im się zburzyć bramę dzielącą gród od podgrodzia i wtargnąć do siedziby. Bardzo zranili wrogiego przywódcę, ale nie udało im się go zabić.

Lutel nie przejął się porażką i zaczął sprzedawać kuszę oraz kupować wekiery. Zaczął rekrutować nową armię, podczas gdy Niedźwiedź budował maszyny oblężnicze, będąc cały czas pod naporem wrogów. Katapulty posłużyły mu, by odeprzeć atak. Nowi pałkarze Lutela ruszyli do zamku Niedźwiedzia, po drodze mordując arabskich zbrojnych.

Armie krzyżowców zebrały się w jednym miejscu i ruszyły na szeryfa. Pałkarze zabili grupkę łuczników arabskich, a katapulty stopniowo przybliżały się do celu, aż w końcu rozpoczęły ostrzał. Balisty ogniowe, przy pomocy wekierników, zabiły kolejnych łuczników i zbrojnych. Katapulty rozpoczęły kolejne salwy, najpierw w mur, a potem w gród szeryfa. Pałkarze wbiegli do środka. Niestety zginęli od ostrzału wroga, ale udało im się zniszczyć parę budowli.

Lutel zrekrutował kolejnych kuszników i umiejscowił ich na wieży. Sprzedał nadwyżkę kusz i zatrudnił nowych pałkarzy. Klasycznie wysłał ich do zamku Niedźwiedzia i zabił wrogów pod murami. Niedługo potem, dołączyli do nich kusznicy. Armie Lutela stanęły w jednym miejscu, gdzie jego sojusznik budował balisty i katapulty.

Krzyżowcy przygotowywali się do kolejnego ataku na szeryfa. Żołnierze Lutela ustawili się od północnego wschodu zamku, kusznicy wybili wrogów, a pałkarze zniszczyli bramę.

Nagle, Lutel został zaatakowany przez wezyra. Krzyżowiec nie był atakowany ani razu, więc trochę spanikował, ale opanował sytuację, tracąc przy tym nieco kuszników. Tymczasem, obóz oblężniczy był cały czas atakowany przez wrogów.

Niedźwiedź w końcu zaczął ostrzeliwać zamek szeryfa balistami, podpalając kaplicę, a potem całą gospodarkę wroga. Krzyżowcy podeszli bliżej i czekali na zakończenie pożaru. Katapulty rozpoczęły ostrzał i zniszczyły mur, a następnie uszkodziły gród wroga. Lutel musiał rekrutować więcej żołnierzy, bo ich stracił. Niedźwiedź raz po raz niszczył ciągle odbudowywaną bramę wroga. Lutel wysłał rekrutów do oblężenia. Gdy tam w końcu dotarli, wbiegli do siedziby wroga i zabijając szeryfa. Niedźwiedź rzekł wtedy wielkopomne słowa Za Jezusa! Za Jezusa! W imię Boga, zdrajco!

Odcinek zakończył się, a misja kontynuowana jest w następnym.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -9 - W imię Boga!

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -9 - W imię Boga!