FANDOM

Poprzedni
W imię Boga!
Odcinek
Useless Lutel
Następny
Fryderyk

Useless Lutel – dziesiąty odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to W imię Boga!, a następny to Fryderyk. Jest w nim kontynuowana misja z poprzedniego odcinka.

Tytuł odnosi się do bezużyteczności Lutela w tym odcinku.

Opis misji

  • Rok 1189
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Dzięki doskonałej taktyce oraz umiejętnościom żołnierzy, krzyżowcy odnieśli zwycięstwo nad wojskami arabskimi. Niestety, kosztowało ich to wiele funduszy, przez co musiano zmniejszyć żołd armii. Część niezadowolonych wojaków zdezerterowała i zgromadziła się pod banderą angielskiego szeryfa, stając się tym samym najemnikami na usługach Arabów. Gdy sytuacja z morale wydawała się beznadziejna, do książąt dotarły wspaniałe wieści. Fryderyk Barbarossa, po zwycięstwie pod Iconium, skierował się w stronę ziemi świętej, natomiast król Ryszard wyruszył z Cypru i powinien przybyć ze swoimi wojskami lada dzień. W swoim liście wspominał, że zamierza zdobyć Akkę, dlatego książęta zdecydowali się na wybudowanie przyczółka na terytorium wroga, gdzie mieli nadzieję na wykorzystanie tamtejszych surowców, w celu zdobycia tak bardzo potrzebnych pieniędzy...

Uczestnicy

  • Lutel
  • Niedźwiedź
  • Emir Omar (bot)
  • Kalif Skorpion (bot)
  • Wezyr Straszny (bot)
  • Saladyn Mądry (bot)
  • Szeryf z Nottingham (bot)

Zasady

  • Tylko europejskie jednostki.
    • Nie licząc rycerzy i zbrojnych.
    • Maksymalnie 150 jednostek.
  • Tylko niskie fortyfikacje - najmniejsze wieże i niskie mury.
  • Trzeba uzbierać 100 tysięcy sztuk złota.

Teren

Przez środek mapy na linii północ-południe przebiega rzeka rozwidlająca się na północy. Na północnym zachodzie i południu znajduje się mały pasek zieleni, a między rozwidleniami rzeki i na północnym wschodzie znajduje się ogromna oaza.

U zachodniego brzegu rzeki rozłożone są złoża kamienia, u wschodniego też się znajduje mała ilość tego surowca. Kamień znaleźć można także na wschodzie mapy, na północny wschód od szeryfa.

Na północnym zachodzie rozlokował się Lutel, a na północnym wschodzie Niedźwiedź. Na południowym zachodzie znajduje się emir, a na wschód od niego wezyr. Na południowym wschodzie postawiona jest twierdza szeryfa, osłaniana od północy przez kalifa i od zachodu przez saladyna.

Przebieg

Po zniszczeniu zamku szeryfa, ocaleli żołnierze skierowali się pod mury Niedźwiedzia. Ruszyły tam też oddziały arabskich łuczników saladyna, które prędko zostały odparte przez pałkarzy Lutela. Po raz kolejny sprzedano nadwyżki kusz.

Arabowie musieli nie lubić swojego byłego sojusznika, bo ich mangonela cały czas strzelała w pomnik ku czci szeryfa.

Saladyn przeprowadził kolejny atak. Grupa sześćdziesięciu pałkarzy ruszyła na wrogie oddziały, zabijając łuczników konnych i piechotę. Ich uwagę szybko zwróciły namioty, gdzie były tworzone machiny oblężnicze, i natychmiast je zniszczono. Pałkarze powrócili pod mury, ale było ich tylko 10. Zrekrutowano kolejnych żołnierzy na ich miejsce.

Niedźwiedź na bieżąco konstruował kolejne katapulty, które miały początkowo służyć do obrony, a potem do ataku na saladyna. Cały czas nadchodzili pojedynczy łucznicy, którzy nękali swoimi strzałami inżynierów obsługujących maszyny. Pałkarze starali się zabijać większość z nich, ale często udawało im się uciec.

Katapulty i pałkarze powoli podchodzili pod twierdzę saladyna. W końcu, maszyny były gotowe do ostrzału i zniszczyły mury. Do środka wtargnęli żołnierze. Niestety, w czasie oblężenia zginęło zbyt wiele wojaków, i jedynie nieco zraniono arabskiego lorda.

Szybko zrekrutowano nowych pałkarzy i przygotowywano się do kontrataku. W międzyczasie, wezyr zaatakował Lutela, ale nic nie dał rady zrobić, bo jego armie szybko zostały rozstrzelane przez kuszników. Większym problemem były machiny arabskie, do których zniszczenia była potrzebna interwencja wojowników walczących w zwarciu.

Armia 90 pałkarzy ruszyła pod mury Niedźwiedzia, by obronić go przed kolejnym atakiem. Tymczasem, saladyn wciąż wysyłał pojedynczych łuczników, którzy chcieli zasztyletować wrogie katapulty.

Armie krzyżowców ruszyły na południe, do saladyna. Powtórzono wcześniejszy plan - zrobiono wyłom w murze za pomocą katapult, a następnie wprowadzono do środka pałkarzy. Wtargnięto do siedziby saladyna. Wymordowano jego osobistą gwardię, a następnie i jego. Przeżyło 40 wojowników europejskich. Do wyeliminowania pozostało dwóch słabych lordów.

Żołnierze przeszli pod zamek Lutela, gdzie planowano atak na wezyra. Mimo początkowych protestów Niedźwiedzia, zdecydowano się na atak z północy. Po drodze zniszczono mały oddział łuczników konnych. Kusznicy zeszli z murów, by pomóc w oblężeniu.

Rozpoczęto atak. Katapulty zburzyły znaczną część północnych murów. Tymczasem, wrogowie poprowadzili kontratak, który został jednak szybko odparty jeszcze pod fortyfikacjami wezyra. W końcu, Niedźwiedź się przebił, więc pałkarze wbiegli do środka. Wszyscy żołnierze arabscy już zginęli, więc do lorda była prosta droga. Udało się go bezproblemowo zabić.

Chciano już zabić emira, gdy przypomniano sobie o jednym problemie. Trzeba było zebrać pieniądze na żołd dla żołnierzy. Jeśliby tego nie zrobiono, byłby problem z kolejnym buntem.

Lutel stracił wielu żołnierzy, a katapulty zostały zaatakowane przez arabskich zbrojnych. Niedźwiedź próbował je wycofać i cały czas wołał do przyjaciela o pomoc. Poświęcił jedną maszynę, by reszta mogła uciec, ale nic to nie dało. Pościg zakończył się pod murami Niedźwiedzia, gdzie napastnicy zostali rozstrzelani przez kuszników.

Uzbierano ogromną armię 120 pałkarzy. Nie czekano na katapulty Niedźwiedzia - po prostu pałkarze uzbrojeni w kilofy zburzyli wieżę i wtargnęli do środka, zabijając wielu żołnierzy i emira.

Misja zakończyła się uzbieraniem wymaganej kwoty i zniszczeniem wrogich zamków. Krzyżowcy wygrali.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -10 - Useless Lutel