FANDOM

Poprzedni
Fryderyk
Odcinek
Lagi
Następny
Opat

Lagi – dwunasty odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to Fryderyk, a następny to Opat. Jest w nim kontynuowana misja z poprzedniego odcinka, która miała być już nagrana wcześniej, ale Niedźwiedź wyszedł z gry, kiedy wrogi niewolnik podpalił mu zamek.

Tytuł odnosi się do częstego lagowania gry przez Bzyka podczas tego odcinka.

Opis misji

  • Rok 1190
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Niestety, nasi książęta nie mogli się cieszyć po ostatnim zwycięstwie. Okazało się, że cesarz Fryderyk Barbarossa zginął 10 czerwca podczas przedzierania się przez rzekę. Dowództwo nad jego wojskami przejął jego syn, również Fryderyk, i zaczął marsz pod Akkę.

W międzyczasie nasi książęta rozpoczęli już obleganie Akki wspólnie z Ryszardem Lwie Serce i księciem Filipem, jednakże dostali wiadomość, że w stronę Barbarossy zmierza sam szejk Bzyk. Lutel oraz Niedźwiedź dostali rozkaz uratowania Fryderyka przed podłymi Arabami...

Uczestnicy

Zasady

  • Krzyżowcy:
    • Bez spichlerza.
    • Tylko jednostki europejskie.
    • Fryderyk nie może zginąć.
  • Szejk Bzyk:
    • Tylko jednostki arabskie.
      • Bez asasynów.
    • Bez trebuszy, katapult i mangonel.

Teren

Przez mapę na linii zachód-wschód płynie rzeka. Odchodzi od niej kilka odnóg, dzielących teren na kilka części. Do każdego kawałka terenu można dostać się po brudzie na rzece. Na zachodzie znajduje się góra, z której spływa wodospad, będący częścią głównej rzeki.

Na północnym wschodzie znajdują się Lutel i Niedźwiedź. Na zachód od nich znajduje się oddzielony, niezagospodarowany fragment terenu, zaś za nim znajduje się kolejny, na którym zamek wybudował kalif Skorpion. Przechodząc na zachód, a następnie na południe po wzgórzu, można dotrzeć do wezyra. Na południe od niego na kolejnym fragmencie terenu rozbudowali się szejk Bzyk i Nizar Cichy. Na wschód od nich na kolejnym fragmencie swoją twierdzę zbudował Fryderyk.

Przebieg

Po pokonaniu kalifa krzyżowcy postanowili nie czekać i zaatakowali kolejnego przeciwnika - wezyra. Niedźwiedź ustawił liczne katapulty i trebuszy po stronie rzeki przeciwnej do wrogiego zamku i rozpoczął ostrzał. Udało mu się zniszczyć kawałek muru, co postanowił wykorzystać jego sojusznik. Lutel wysłał pałkarzy do wroga od zachodniej strony. Napotkali oni na drodze łuczników konnych. Żołnierzom udało się pokonać wroga. Postanowiono zatrzymać się na chwilę przy wzgórzu.

Lutel zwolnił ze służby 280 drabiniarzy, którzy dotychczas stacjonowali w jego bazie, nałożył na nich bardzo wysokie podatki i zatrzymał dystrybucję piwa. Miało to na celu zebranie jak największej ilości pieniędzy, aż do czasu, gdy drabiniarze oburzeni takim traktowaniem uciekliby z miasteczka.

Na zachodnie wzgórze przybyli kusznicy Niedźwiedzia. Tymczasem szejk Bzyk podpalił zamek Fryderyka, przygotowując się do oblężenia. Lutel, obawiając się podpalenia, zbudował długi mur po swojej stronie rzeki wzdłuż brzegu, by wrogie balisty ogniowe nie mogły strzelać w jego budynki.

Pałkarze Lutela zaszarżowali pod wrogie mury, pokonali małą grupkę łuczników i zniszczyli kilka balist ogniowych szejka Bzyka, niestety przy tym ginąc.

Niedźwiedź ustawił szereg trebuszy pod murem sojusznika. Po stracie pałkarzy Lutel do niego dołączył i skonstruował kilkanaście katapult. Sytuacja Fryderyka pogorszyła się do tego stopnia, że poprosił on o pomoc swych braci w wierze. Lutel za pomocą machin oblężniczych wymordował oddział łuczników konnych i zniszczył kilka wrogich maszyn. Tymczasem do twierdzy Fryderyka wdzierali się potajemnie asasyni i maszerowali arabscy zbrojni. Lutel dalej próbował ratować sojusznika, mimo że Niedźwiedź zaczął mu mówić, że to nie ma już sensu i trzeba zająć się wezyrem.

Świeżo zrekrutowani pałkarze Lutela wyruszyli na zachód. Katapulty Niedźwiedzia zaczęły przebijać się przez mury wezyra. Tymczasem Fryderykowi udało się odeprzeć atak i miał chwilę na odbudowę gospodarki. Pałkarze i machiny oblężnicze krzyżowców ustawiły się na zachodnim wzgórzu. Katapulty rozpoczęły ostrzał w zachodnią stronę murów. Żołnierze zauważyli wyrwę w murze, wykorzystali ją i wbiegli do środka. Okazało się, że pałkarze mieli jakąś dziwną chorobę psychiczną i nie mogli przejść przez mur, blokując się na nim. Ostatecznie udało się zamordować wezyra i jego straż, tracąc przy tym jednak ogromną ilość wojowników.

Bzyk po raz kolejny przystąpił do oblężenia zamku Fryderyka. Wysłał ogromną ilość łuczników konnych pod jego fortyfikacje. Krzyżowcy próbowali powstrzymać wrogów katapultami, ale trafili jedynie niewielką część przeciwników. Niedługo po nich przybyła kolejna fala Arabów, tym razem zbrojnych. Znowu podjęto próby zabicia ich katapultami. Udało się w ten sposób pokonać dość dużo przeciwników. Tymczasem mury Fryderyka padały i wrogowie mogli się łatwo do niego dostać. Arabowie ostatecznie obalili mur i dostali się do siedziby lorda, gdzie zostali powstrzymani przez jego ostatnich żołnierzy.

Krzyżowcy wykorzystali moment, gdy Arabowie nie mieli żołnierzy, zebrali oddziały pałkarzy i katapult, a następnie wyruszyli do zamku Bzyka. Żołnierze zatrzymali się po drodze na zachodnim wzgórzu, gdzie pałkarze musieli ochronić katapulty przed ostrzałem wrogich łuczników. Tymczasem Niedźwiedź zlecił skonstruowanie balist ogniowych. Bzyk chciał zabić Fryderyka i zbiec z terenów, na których rozgrywała się walka. W tym celu wysłał kolejny oddział łuczników konnych, którzy zostali jednak szybko odparci.

W tym samym czasie Niedźwiedź za pomocą katapult zniszczył mury twierdzy szejka Bzyka. Planował podprowadzić pod nie balisty ogniowe i podpalić budynki w środku. Arabski władca wysłał resztki swoich sił, by zabić wroga, samemu zostając w siedzibie. Wysłał kilka swoich balist ogniowych, by zabiły choć część wrogich żołnierzy, jednak zostały one szybko zniszczone przez pałkarzy Lutela. Okazało się, że w okolicy stacjonowały oddziały arabskich łuczników, które ostrzelały krzyżowców, zabijając część z nich. Musieli się oni wycofać do miejsca, gdzie stacjonowały katapulty. Machiny zniszczyły kolejne fortyfikacje Bzyka. Pałkarze przedostali się przez wyrwę w murze, wbiegli do siedziby przeciwnika i wymordowali tam jego straż. Zorientowali się wtedy, że szejk uciekł. Niedźwiedź powiedział wtedy: Tylko ostatni tchórze uciekają z pola walki.

Krzyżowcy przystąpili wtedy do oblężenia kolejnego arabskiego zamku. Okazało się jednak, że ich siły są zbyt małe, by przedrzeć się przez nietypową twierdzę (Nizar rozkazał wykopać ogromną fosę dookoła swojego zamku, zostawiając przy tym skrawki terenu, po których można było się dostać do siedziby. Gdzieniegdzie postawił również bramy i wieże) i musieli się wycofać, tracąc przy tym wielu wojowników.

Krzyżowcy przystąpili do rekrutacji kolejnych żołnierzy. Ogromna ilość katapult i pałkarzy Lutela ufortyfikowała się na zachodnim wzgórzu (Niedźwiedź nie mógł mu pomóc, bo w wyniku klikania podczas laga został wyrzucony z gry). Skonstruował także balisty ogniowe, które zza rzeki na północy miały ostrzeliwać Nizara. Podpalił nimi kilka jego farm, które zostały przez to zniszczone. Próbowano spalić także jego inne budynki, stały one jednak za daleko. Lutel przystąpił do niszczenia fortyfikacji Nizara. Następnie jego pałkarze rozkopali fosę i dostali się do schronienia arabskiego władcy. Wbiegli do jego siedziby, wymordowali jego obrońców i go zabili.

Krzyżowcom udało się zwyciężyć. Mogli w końcu wyruszyć do Akki, by tam połączyć się z siłami Ryszarda Lwie Serce.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -12 - Lagi