FANDOM

Poprzedni
Useless Lutel
Odcinek
Fryderyk
Następny
Lagi

Fryderyk – jedenasty odcinek Szlaku Krzyżowca Multiplayer. Poprzedni to Useless Lutel, a następny to Lagi. Misja miała być już nagrana wcześniej, ale Niedźwiedź wyszedł z gry, kiedy wrogi niewolnik podpalił mu zamek.

Tytuł odnosi się do pojawienia się nowego bohatera.

Opis misji

  • Rok 1190
  • III wyprawa krzyżowa
  • wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego

Niestety, nasi książęta nie mogli się cieszyć po ostatnim zwycięstwie. Okazało się, że cesarz Fryderyk Barbarossa zginął 10 czerwca podczas przedzierania się przez rzekę. Dowództwo nad jego wojskami przejął jego syn, również Fryderyk, i zaczął marsz pod Akkę.

W międzyczasie nasi książęta rozpoczęli już obleganie Akki wspólnie z Ryszardem Lwie Serce i księciem Filipem, jednakże dostali wiadomość, że w stronę Barbarossy zmierza sam szejk Bzyk. Lutel oraz Niedźwiedź dostali rozkaz uratowania Fryderyka przed podłymi Arabami...

Uczestnicy

Zasady

  • Krzyżowcy:
    • Bez spichlerza.
    • Tylko jednostki europejskie.
    • Fryderyk nie może zginąć.
  • Szejk Bzyk:
    • Tylko jednostki arabskie.
      • Bez asasynów.
    • Bez trebuszy, katapult i mangonel.

Teren

Przez mapę na linii zachód-wschód płynie rzeka. Odchodzi od niej kilka odnóg, dzielących teren na kilka części. Do każdego kawałka terenu można dostać się po brudzie na rzece. Na zachodzie znajduje się góra, z której spływa wodospad, będący częścią głównej rzeki.

Na północnym wschodzie znajdują się Lutel i Niedźwiedź. Na zachód od nich znajduje się oddzielony, niezagospodarowany fragment terenu, zaś za nim znajduje się kolejny, na którym zamek wybudował kalif Skorpion. Przechodząc na zachód, a następnie na południe po wzgórzu, można dotrzeć do wezyra. Na południe od niego na kolejnym fragmencie terenu rozbudowali się szejk Bzyk i Nizar Cichy. Na wschód od nich na kolejnym fragmencie swoją twierdzę zbudował Fryderyk.

Przebieg

Krzyżowcy, ze względu na brak jedzenia, musieli oprzeć swoją gospodarkę na piwie. Zbudowali wiele karczem, browarów i farm chmielu. Na niewielkim wzgórzu na wschód od nich wybudowali kamieniołomy.

Lutel zaczął mieć duże problemy z popularnością. Postanowił podarować datki poddanym i wybudować wiele pomników. Prosił Niedźwiedzia o podarowanie piwa, jednak ten zaczął wspominać sytuację, kiedy to Lutel nie dał mu chleba. Po długich namowach wreszcie przesłano mu pięć beczek alkoholu.

Niedługo potem Lutel znów miał problemy, więc Niedźwiedź znów mu przesłał piwo, tym razem dziesięć beczek.

Lutel wysłał swoich łuczników do zachodnich kopalni, a rycerzy i zbrojnych pod swoim dowództwem do ochrony zachodniego przejścia.

Kalif przygotował się do ataku i rozstawił machiny oblężnicze tuż pod nosem Lutela. Jego rycerze to wykorzystali i zniszczyli je. Następnie zaatakowali łucznicy konni, zostali jednak rozstrzelani przez łuczników europejskich. Ostatnia wroga katapulta była umiejscowiona pod zamkiem kalifa, przez co krzyżowcy nie mogli nic z nią zrobić. Lord powrócił do siedziby w obawie utracenia zdrowia.

Budowniczy Lutela zbudowali wieżę, by jego łucznicy mogli strzelać do bardziej oddalonych celów. Żołnierze broniący przesmyki zostali zamordowani przez nieuwagę lorda. Ocalały rycerz zaszarżował w kierunku wrogiej katapulty i zginął, zanim mógł cokolwiek zrobić.

Kusznicy Niedźwiedzia, dotychczas umiejscowieni na wzgórzu, przeszli na wieżę postawioną przez Lutela. Krzyżowcy stworzyli ruchome tarcze, by obronić się przed ostrzałem wrogich łuczników i balist.

Kalif rozpoczął kolejny atak. Jego łucznicy konni zostali rozstrzelani przed podjęciem jakiejkolwiek akcji. To samo stało się z jego balistami ogniowymi, które zostały szybko zniszczone.

Lutel zaczął rekrutować pałkarzy, a Niedźwiedź konstruować katapulty, by przygotować się do ataku na kalifa. Wrodzy niewolnicy próbowali podpalić twierdzę Lutela, jednak zostali szybko zabici przez łuczników i pałkarzy.

Katapulty zniszczyły południową część murów kalifa. Wtedy do akcji wkroczyli pałkarze. Zostali jednak rozstrzelani przez łuczników i spaleni przez podpalone smolne rowy.

Po nieudanym ataku Niedźwiedź przemieścił machiny oblężnicze na południe, a Lutel zaczął rekrutować nowych pałkarzy. Katapulty rozpoczęły ostrzał i zniszczyły mury kalifa. Pałkarze po raz kolejny wbiegli do wrogiej siedziby, wymordowali trzy czwarte łuczników i poważnie zranili arabskiego lorda.

Rozpoczęto kolejny atak. Katapulty zrobiły wyrwę w murze, zaś pałkarze wbiegli do arabskiej siedziby i zamordowali kalifa. Fryderyk pogratulował zwycięstwa swoim sojusznikom.

Odcinek zakończył się pokonaniem kalifa. Misja kontynuowana jest w następnym.

Twierdza- Krzyżowiec - Multiplayer'owy szlak krzyżowca -11 - Fryderyk