FANDOM

O mój Boże, o mój Boże! Patrzcie, co znalazłem w tym zamku! Estoc mistrzowskiej ręki! To jest najlepsza broń na świecie! To możliwe? Czy to miecz mych przodków? Czy to miecz który od pokoleń był przetrzymywany w tym zamku i wszyscy o nim zapomnieli?

Barnaba, przy odnalezieniu Skąpca

Skąpiec – najpotężniejszy miecz w Calradii, a także i na całym świecie. Należy on do Rodu Barnabów, a w tym momencie do jednego z jego członków – Barnaby.

Na zlecenie rodu kowal wykuł potężny miecz, w który wtopił jednego szekla. Barnabowie poprosili również żydowskich kapłanów o pobłogosławienie tego miecza. Oręż ten dostał jeden z członków rodziny (ten, który później dostał przydomek Debil), ponieważ wyruszał on do tajemniczej krainy – Calradii. W jednej z Trzech Przełęczy Szekli człowiek ten osiadł i wybudował swój zamek (później nazwany Culmarr). Okazało się, że Skąpiec jest potężną bronią o magicznych zdolnościach. Miecz ten sam wyszukiwał i zabijał na jedno cięcie wrogów pełnych szekli. Istnieje również pogłoska, że potrafił on przyciągać szekle, jednak tego nigdy nie udowodniono. Debil nie mając potomka, któremu mógłby przekazać Skąpca, ukrył go w swym zamku. Niestety, zapomniał kogokolwiek o tym poinformować. I tak właśnie zapomniano o tym orężu.

Pewnego dnia sytuacja uległa zmianie. Dniem tym był 30 czerwca 1258 roku. Wtedy to Barnaba, daleki krewny Debila rozpoczął szturm. Wygrana była tylko kwestią czasu. Po zdobyciu twierdzy były kupiec razem ze swymi ludźmi przeszukał ją w poszukiwaniu skarbów. Po pewnym czasie znalazł Skąpca. Był oczarowany jego wyglądem, kunsztem wykonania oraz co najważniejsze mocą. Od tego momentu Barnaba dzierży rodowy miecz i sieje strach w swych wrogach.