FANDOM

Reyvadin – jedno z czterech miast należących do historycznych ziem Wielkiego Księstwa Vaegirów.

Położenie

Reyvadin znajduje się w północnej części Calradii. Tereny te historycznie należą do Vaegirów. Miasto położone jest nieopodal tundry, choć samo znajduje się na terenach leśnych.

Historia

Przed Barnabą

Po rozpadzie Imperium Calradii miasto trafiło w ręce Vaegirów.

Przybycie Barnaby

W momencie przybycia Barnaby do Calradii miastem tym zarządzał sam Wielki Książę Yaroglek, co czyniło miasto stolicą władanego przez niego państwa. Mimo licznych starć Vaegirów z Nordami miasto pozostało w rękach pierwotnych właścicieli.

Kampania vaegirska

Z powodu nadmiernego rozrostu Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego Yaroglek postanowił powstrzymać Barnabę. W tym celu postanowił zdobyć Dhirim. Dnia 29. maja 1258 roku, mimo licznych szturmów armia dowodzona przez żydowskiego władcę odparła napastników i ruszyła z kontrofensywą. Jej celem było upokorzenie wroga i zdobycie ich stolicy.

Podczas starć obydwie strony plądrowały i paliły wioski oponenta. Wreszcie 2. czerwca Barnaba postanowił wyruszyć na Reyvadin. Budowa drabin zajęła tylko pięć godzin, jednak żydowski król postanowił poczekać do rana. Wtedy to na wzgórzu pojawiły się siły dowodzone przez Wielkiego Księcia Yarogleka. Manewry wojskowe trwały przez całą noc i część poranka. Po śmiałym ruchu Barnaby doszło do bitwy. Jej skutkiem było pyrrusowe zwycięstwo Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego. Mimo pokonania wroga, siły królestwa były zbyt przetrzebione, by zdobyć Reyvadin.