FANDOM

Zobacz też: Królestwo Rhodoków.

Rhodokowie herb

Herb Rhodoków

Republika Rhodocka – jedno z sześciu państw powstałych po upadku Imperium Calradii. Z racji bycia republiką rhodocka szlachta wybiera swojego przywódcę na określoną kadencję. Głównym atutem armii są kusznicy.

Położenie

Ziemie Republiki Rhodockiej zajmują góry w południowej i południowo-zachodniej części Calradii. Republika sąsiaduje tylko z dwoma państwami. Na północy znajduje się pierwszy z nich, a co ważniejsze jest historycznym rywalem – jest to Królestwo Swadii. Innym południowym krajem, a co za tym idzie drugim sąsiadem Rhodoków jest Sułtanat Saranidzki.

Zdecydowana większość terenów należących do Republiki Rhodockiej to niezamieszkane góry. Ludność zamieszkała w nielicznych kotlinach i przełęczach. Na w miarę dużych i równych terenach założono miasta. Blisko stolicy płynie rzeka - Selver, która ma ujście w morzu południowym.

Historia

Po upadku Imperium nie istniało coś takiego jak Republika Rhodocka. Tereny gór południowych należały bowiem do Królestwa Swadii, które było gigantem swoich czasów. Jak dowiodła historia, duże państwa nie wytrzymują próby czasu i tak właśnie było ze Swadią. Ówczesny król przebywający w nadmorskim Praven nie rozumiał (lub nie chciał rozumieć) problemów i mentalności mieszkańców gór. Na reakcje sfrustrowanych górali nie trzeba było długo czekać. We wszystkich górskich miastach, zamkach i wioskach rozpalił się płomień buntu, idea zyskania niezależności oraz niepodległości.

Swadianie próbowali tępić szerzące się powstanie, jednak robili to nieskutecznie. Ich kawaleria nie radziła sobie z nierównym terenem, a łucznicy nie dorównywali zbuntowanym kusznikom. W wyniku wielu porażek i statusu quo - buntownicy nie chcieli wyjść na równiny, by nie zostać zmiażdżonymi przez kawalerię, a Swadiańczycy nie zamierzali wdrapywać się konno na szczyty; król Swadii musiał zrzec się panowania nad terenami południowymi. Z tych terenów powstała niezależna Republika Rhodocka. By uniknąć przyszłych sporów i niezrozumienia ustalono, że przywódca będzie wybierany w sposób demokratyczny przez szlachtę.

Znani męscy członkowie frakcji

  • Doża Graveth,
  • Patrycjusze: Matheas, Gutlans;
  • Margrabiowie: Gharmall, Talbar, Falsevor, Kurnias, Tellrog, Tribidan, Fudreim, Nealcha, Fraichin, Trimbau, Reichsin.
  • Komturzy: Laruqen, Raichs, Reland, Tarchias, Rimusk, Etrosq, Gerluchs.
  • Inni: Barnaba (były członek).

Tereny należące do Republiki Rhodockiej

  • Miasta: Jelkala, Yalen, Veluca;
  • Zamki: Culmarr, Jamiche, Maras, Ergellon, Almerra, Ibdeles, Grunwalder, Etrosq;
  • Wioski: Buvran, Emer, Ilvia, Ruldi, Pagundur, Glunmar, Reveran, Saren, Fedner, Epeshe, Dumar, Serindiar, Ibdeles, Dirigsene, Chaeza, Sarimish, Istiniar, Chelez, Jamiche.