FANDOM

Ten artykuł nie jest częścią żadnego kanonu i opisuje rzeczy istniejące w prawdziwym świecie.

Zobacz też: inne znaczenia.

Mateusz Fogt - osoba udostępniająca filmy w serwisie YouTube na kanale o nazwie Pulchny Niedźwiedź (wcześniej StrongholdNet i Kolektyw Populi); twórca etnicznego uniwersum, na którym oparta jest m.in. Etniczna Wikia.

Na jednym ze streamów podzielił się informacją, że mieszka w Poznaniu, natomiast urodził się i wychował w Sławnie.

Od lutego 2017 roku zaczął dzielić się historiami ze swojego życia w serii pogadankowej (jak sam to określa), dzięki którym widzowie mogli poznać go lepiej od jego ludzkiej strony.

Charakter

Ta sekcja jest pusta. Edytuj ją, by to zmienić.

Prawdziwy Bohater - pogadanka

Prawdziwy Bohater - pogadanka

Dżentelmen, czyli kilka gorzkich słów

Dżentelmen, czyli kilka gorzkich słów

Moja choroba

Moja choroba

Historia

MOJA KRÓTKA HISTORIA

MOJA KRÓTKA HISTORIA

Moja maturka

Moja maturka

Mój Bunkier, czyli dlaczego nie gram w Total War

Praca, praca

Praca, praca

Wiara

Niedźwiedź księdzem?

Niedźwiedź księdzem?

Dziękuję, czyli cały ja

Dziękuję, czyli cały ja

Książka

Niedźwiedź, korzystając ze swoich umiejętności w opisywaniu i tworzeniu uniwersów, postanowił w młodzieńczych latach napisać swoją własną książkę. Podobała się ona większości jego znajomych (w tym jego byłej dziewczynie), którzy chwalili go za talent. Sam Niedźwiedź nie był jednak z niej zadowolony i mimo że ją ukończył, nie ma zamiaru jej wydawać. Pokazywał jej fragmenty różnym doświadczonym pisarzom, którzy chwalili go za jego talent (zwłaszcza umiejętność przedstawiania walk). Próbował ją kiedyś wydać, jednak stwierdził, że wydawnictwo dałoby mu zbyt mały procent od sprzedaży, więc z tego zrezygnował. Wtedy w jego głowie narodził się pomysł na rozpoczęcie kariery na YouTube i za pomocą nabytej sławy rozreklamowanie książki.

Moja Książka

Moja Książka

Pewnego dnia uszkodził mu się dysk twardy, na którym miał zapisaną książkę, co było dla niego idealną wymówką, by przestać pisać cokolwiek i skupić się całkowicie na YouTube. Mógł ją odzyskać w dowolnej chwili (jej kopie miało dużo ludzi, którym ją wysyłał), jednak nie chciał tego robić.

Po jakimś czasie wróciła mu chęć do pisania. Odzyskał swoją książkę i zaczął pisać nową, tym razem wolniej i z większym przemyśleniem. Pierwsza książka służyła mu jako źródło różnych koncepcji, które mógłby wykorzystać w tej nowej. Druga książka bardzo mu się spodobała (była to pierwsza rzecz, którą sam napisał i uważał za dobrą). Pierwszy jej rozdział został napisany w październiku 2016 roku i od tamtej pory Niedźwiedź czeka na przypływ weny do pisania.

Niedźwiedź opisuje swoje dzieło jako coś, co jest podobne do Wiedźmina, tyle że z bardziej chrześcijańskimi motywami, i Diablo. W uniwersum znajdują się takie podstawowe rasy jak ludzie, orkowie, elfy i krasnoludy, ale także własne, czyli m.in. Haidzi, Nefeni i Dirimowie (pisownia nieznana, przedstawiono tu jedynie wymowę). W swojej książce tworzy także bestiariusz, który zawiera jego własny potwory, z których wszystkie zazwyczaj mają swojsko brzmiące nazwy. W historii znajduje się kilku głównych bohaterów, z czego jednak jeden jest najgłówniejszy. Niedźwiedź nie zdradzał więcej na temat swojego uniwersum, by nie zagłębiać się w historię.

Niedźwiedź postanowił, że jeśli jego książka odniesie sukces, to napisze jej kontynuację. Jeśli natomiast by się tak nie stało, to i tak w głowie ma pomysły na kilka innych historii, m.in. romans, detektywistyczną i science fiction. Mówił, że ma wszystko tak rozplanowane, że mógłby przysiąść w dowolnej chwili i napisać co najmniej cztery różne książki.

Muzyka

Muzyka

Muzyka

Roleplay

Pakt Strzaskanej Klingi, czyli moje RP

Pakt Strzaskanej Klingi, czyli moje RP

Niezrealizowana gra komputerowa

Niedźwiedź - projektant gier komputerowych?

Inne

YouTube

POLSKI YOUTUBE W PIGUŁCE

POLSKI YOUTUBE W PIGUŁCE

Czy Kolega Ignacy upadł?

Czy Kolega Ignacy upadł?

Odcięcie się od serii rasistowskich oraz wulgarności na kanale

Wielkie Zmiany

Wielkie Zmiany

Nie szanuję widzów

Nie szanuję widzów

Przepraszam, czyli już nie ja

Przepraszam, czyli już nie ja

Lekcje matematyki z panią Wandą

Pani Wanda

Pani Wanda

Wino, Niedźwiedź i świat, czyli widzowie

Wino, Niedźwiedź i świat, czyli widzowie to odcinek opublikowany 27 kwietnia 2017 roku. W odróżnieniu od innych odcinków nie zawierał on pojedynczego tematu, tylko trzy krótsze.

Historia o kelnerze

Historia o winie

Podziękowanie widzom

Odnalezienie poznańskiego Kauflanda

Boso przez Świat, czyli Wielka Podróż

Boso przez Świat, czyli Wielka Podróż

Gołąb Riczi

Gołąb Riczi

Gołąb Riczi

OKRADLI MNIE, czyli podróż do sklepu

Historia o 7daysach

Historia o oszuście

OKRADLI MNIE, czyli podróż do sklepu (pogadanka)

Hydrauliczne przygody i zdrowe odżywianie

Gówniana Sprawa

Gówniana Sprawa

Janusz Hydraulik i Błonnik

Janusz Hydraulik i Błonnik

Linki zewnętrzne