FANDOM

Posiadlosc dawno

Posiadłość Niedźwiedź w czasach świetności

Posiadłość Niedźwiedź – dwór należący do rodu Niedźwiedź, skąd wziął swoją nazwę. W dawnych czasach swej świetności budził podziw i zachwyt, jednak w związku z działaniami Antenata, który zaczął zgłębiać tajniki krwawych rytuałów oraz odkopał prastary portal do nienazwanej, potwornej krainy, Posiadłość podupadła, a raczej stała się jedną wielką ruiną. Prowadzi do niej Stara Droga kontrolowana przez Brygantów.

Miejsca należące do Posiadłości

Oprócz samego dworu do Posiadłości Niedźwiedź należy również kilka innych miejsc.

Osada

Osada

Osada w dniu przybycia Florisa

Niewielka wioska, która należała do Antenata. Jego mroczne knowania nie pozostały bez reakcji mieszkańców, przez co podjął kroki, żeby uspokoić osadę. Wykorzystując do pomocy oddziały bandytów i najemników, którzy mieli ze sobą 8-funtówkę udało mu się uspokoić nastroje, jednocześnie zmniejszając populację osady.

Po tym jak majątek podupadł osada stała się faktycznie jedynym bezpiecznym miejscem w okolicy.

Ruiny

Pozostałość po niegdyś wspaniałych terenach Posiadłości, dziś są to korytarze pełne gruzu i kurzu. Poza tym pełno w nich nieumarłych oraz okultystów. Tereny te przed przybyciem Florisa i Dismasa okupowali Nekromanta oraz Prorok, jednak po przybyciu śmiałków ich władza tam została poważnie zakwestionowana.

Knieja

Niegdyś piękny, nieprzebyty las otaczający Posiadłość. Po tym, jak Najmroczniejszy Loch został otwarty, las dotknęło skażenie. Stał się siedliskiem potworności, wiedźm, grzyboludzi, okultystów oraz nadrealnych istot stworzonych z ektoplazmy. Władzę tam sprawują jednak Bryganci, razem ze swoją armatą. Uciekła tutaj Milańska, stając się Babą-Jagą.

Norowisko

Opustoszałe, prastare korytarze, które odnalazł Antenat. Przez jego działania korytarze stały się pełne półmartwych gór mięsa, które pozostały po jego krwawych rytuałach, a prawa do nich (gór mięsa) rościły sobie byty z innych światów. W zamkniętych korytarzach Norowiska wykształcili się świnioludzie. Władzę nad nimi zaczął sprawować Knurzy Książe. Poza nim w Norowisku zaczął grasować Upośledzony Miąższ.

Zatoka

W czasach świetności Posiadłości w tym miejscu odbierano dostawy morskie. Jednak po tym, jak Antenat otworzył prastare wrota Najmroczniejszego Lochu, Zatokę dotknęła klątwa. Ludzie zmienili się w chodzące ryby i potworności, a władzę nad nimi objęła Syrena. Oprócz niej na tych terenach grasowała Załoga Drani, która nie dawała spokoju żadnej ekspedycji udającej się do Zatoki.

Najmroczniejszy Loch

Niegdyś sama Posiadłość, pod którą Antenat odnalazł prastary portal. Tam zalęgły się największe potworności. Niewiele wiadomo o tym przeklętym miejscu, jednak to ono było celem działań bohaterów przybywających do osady.

Kilka ekspedycji złożonych z najdzielniejszych bohaterów Posiadłości Niedźwiedź wyruszyło do Najmroczniejszego Lochu i zniszczyło czające się tam zło. Ostateczna grupa bojowa, która zabiła najmroczniejszą kreaturę świata, składała się z Czampera, Generała Jenota, Mazziego i Szczawicia.