FANDOM

Piotrek Piast - syn Bolesława II i jego żony Wyszesławy, król Polski w latach 1112-1124 oraz cesarz Wendów w latach 1119-1124

Wygląd

Miał rude, krótkie włosy, długą brodę i białą karnację. Nie był otyły ani umięśniony. 

Charakter

Miał kochającą duszę i każdemu ufał.

Cechy charakteru

  • Wykwalifikowany strateg
  • Krzyżowiec
  • Poeta
  • Odważny
  • Dobry
  • Samowola
  • Pobożny

Historia

Dzieciństwo

Miał ckliwą i kochającą duszę. Ufał każdemu z zamku. Jego ojciec początkowo myślał, że dobrze na tym wyjdzie, ale później zaczął się obawiać o to, czy kiedyś na tym nie ucierpi.

Piotrek oddawał swoje najnowsze zabawki synowi kowala, co cieszyło Bolesława, bo uważał, że jego syn dorasta i stanie się kiedyś dobrym władcą.

Piotrek spędzał za dużo czasu w kuchni, co niepokoiło Bolesława, bo mógłby przytyć, a nie nadawałby się wtedy do walki. Po pouczeniu przez ojca zdecydował się mniej przebywać w kuchni.

Piotrek nie odróżniał dobra od zła, co martwiło ojca, który postanowił uderzyć go za to w głowę i wbić mu tą drogą trochę rozumu.

Spędzał bardzo dużo czasu czytając święte pisma oraz przebywając wśród duchownych, co ukształtowało go na pobożnego człowieka.

Panowanie

Objęcie władzy

Po objęciu władzy wyśle księcia Kujaw Janusza w celu sfabrykowania roszczeń do Malborka,borzywa do kradnięcia technologii z Bizancjum,biskupa Dytryka do nawrócenia Gdańska a Stefana do rozwoju gospodarki w stolicy.Zawiąże spisek w celu zabicia Wszebory żony sfego syna Bolesława.Przekaże Podlasie księciu Jaćwingów Prendocie.W styczniu 1113 zostanie utworzony zakon joannitów. Zwiększy autorytet tronu i podatki miejskie.Zorganizuje wielki turniej i wypowie wojnę królowi pomorskiemu Krutojowi wojnę o Poznań.Książę kujawski sfabrykuje roszczenia do Malborka.Kiedy będzie rozpoczynał turniej wojska polskie wyrusza w stronę Poznania.Burmistrz Borzywoj w czasie popijawy w karczmie wygada się o istnieniu spisku.Dojdzie do bitwy pod myśliborzem na ziemi szczecińskiej z siłami pomorskimi zakończonym zwycięstwem sił polskich.Do króla Piotra dojdą słuchy o tym że książę pomorski Doman dąży do zdobycia pomorskiej korony,więc zawiąże spisek w celu zabicia Domana,ale szybko z niego zrezygnuje spowodu słabego poparcia ze strony innych wasali i powróci do zabicia Wszebory.Odbędzie się udany szturm na Poznań co spowoduje szybkie zwycięstwo w wojnie i przekazanie Poznania księciu Wielkopolski Józefowi. Dnia 15 sierpnia 1113 roku Piotr koronuje się na króla Pomorskiego.