FANDOM

Ten artykuł jest niedokończony. Nie zawiera ostatnich minut odcinka.

Poprzedni
Murzyn Jadwiga
Odcinek
Jak powstają czarni?
Następny
----

Pillars of Eternity - Jak powstają czarni? - drugi odcinek z serii Pillars of Eternity. Niedźwiedź kończy w nim rozgrywkę.

Przebieg

Murzyn Jadwiga, zaopatrzona w nową broń, ruszyła wraz z Heodanem w głąb góry, w której schowali się przed biawackiem.

Heodan: Ten okrągły symbol - jestem pewien, że widziałem go wcześniej na jednej z płytek.

Niedźwiedź skomentował jego wypowiedź słowami: No super, ciekawe, super sprawa ale nie obchodzi mnie kompletnie. Następnie szybko spauzował grę, bowiem przed postaciami którymi kierował pojawiły się dwie istoty, nazwane małym czarnym szlamem. Tutaj też musiał dorzucić swoje trzy grosze, nawiązując do nazwy stworów powiedział: Matko bosko, nawet tutaj rasizm występuje. Czarne szlamy zostały szybko i łatwo pokonane. Bohaterowie coraz bardziej zagłębiali się w głąb góry.

Heodan: Co to za paskudztwo na ścianie?

Fabuła: Lepka, ciemna substancja przypominająca smołę spływa po ścianie. Kształt i wypukłość pod śluzem wskazują, że coś się pod nim znajduje, ale nie jesteś w stanie rozpoznać co.

Murzyn Jadwiga zdecydowała się na zmycie szlamu wodą z bukłaku.

Fabuła: Zmywasz śluz i odsłaniasz skomplikowaną płaskorzeźbę przedstawiającą twarz mężczyzny. Otaczające ją promienie słońca wykruszyły się w kilku miejscach, ale szczegóły głowy - od kędzierzawych włosów aż po krawędzie spiczastych uszu - nadal dowodzą niezwykłego kunsztu rzemieślnika. Jeden z jego oczodołów jest pusty - w drugim znajduje się klejnot.
MurzynJadwigaPillarsOfEternityJakPowstająCzarni 1

Płaskorzeźba która odsłoniła przejście

Fabuła: Lepka, oleista maź przylepia się do wszystkiego, z czym się zetknie.

Niedźwiedź uznał, iż jego zadaniem jest znalezienie drugiego klejnotu i wstawienie go na miejscu. Gdy wracał do punktu rozpoczęcia swojej wędrówki po górze, by zagłębić się w inne korytarze, znalazł zwłoki. Po przeszukaniu ciała okazało się, iż w jednej z kieszeni znajdował się klejnot, prawdopodobnie ten, którego szukali bohaterowie. Jadwiga włożyła klejnot w pusty oczodół.

Fabuła: Komnata zaczyna dudnieć, luźne kamyki podskakują na posadce. Wreszcie spora część ściany odsuwa się.

W nowo otwartym przejściu na bohaterów czekało kilka czarnych szlamów, które znowu zostały pokonane. W pomieszczeniu znajdowała się urna z kilkoma przedmiotami, ale Niedźwiedź był raczej zawiedziony jej zawartością. Bohaterowie ruszyli dalej, przed siebie, gdzie zaatakowani zostali przez małego skuldora. Był groźnym przeciwnikiem zadającym obrażenia obszarowe. Nieco zranił postacie, ale na szczęście został unicestwiony. Przed Jadwigą znajdowała się ściana - ślepy zaułek.

Przejście

Jadwiga: Popatrz na tę ścianę. Myślisz, że zdołamy ją rozbić?

Fabuła: Wzdłuż ściany biegnie pęknięcie - od posadzki, aż po sklepienie. Przedostaje się przez nie lekki powiew wiatru.

Jadwiga użyła młotka i dłuta, by osłabić ścianę.

Fabuła: Bierzesz się do pracy. Pęknięcia poszerzają się i wydłużają pod twoim naporem, ale wymaga to dużo więcej wysiłku, niż można było oczekiwać. Twoje czoło zalewa pot, a mięśnie zaczynają cię boleć.

Mimo zmęczenia, Jadwiga kuła dalej.

Fabuła: Po dłuższej chwili zauważasz światło po drugiej stronie. Po ostatnim stuknięciu kilka kamiennych bloków przesuwa się, a potem odpada odsłaniając dziurę wystarczająco dużą, by móc się przez nią przecisnąć.

Heodan: Mogę pójść przodem, zobaczę, co jest za rogiem.

Mimo odmowy Niedźwiedzia, Heodan pobiegł przed Jadwigę, i natknął się na wygłodniałego młodego skuldora. Postacie wpadły w pułapkę, gdyż gdy rozpoczęły walkę, nadbiegły kolejne dwa skuldore, zamykając im drogę ucieczki. Walka zakończyła się pokonaniem napastników oraz zranieniem Jadwigi i Heodana.

Jadwiga: Zauwazyłeś? Przez ścianę czuć przeciąg. I nie słyszę już nawałnicy.

Wyjście z góry

Idąc kolejnym korytarzem, bohaterowie znowu musieli stoczyć walkę, tym razem z oszczepnikami, jednak nie byli oni żadnym wyzwaniem. Okazało się, iż Jadwiga wraz z Heodanem przeszli na drugą stronę pułapki, w której zginęła Calisha. W następnej walce, Heodan padł nieprzytomny, raniony przez matkę kolejnej gromady oszczepników, jednak chwiejąc się, wstał. Przed postaciami rozpościerało się wyjście z góry, mocne światło słoneczne wpadało do środka.  Na zewnątrz widać było ruiny jakiejś dawnej budowli. W swego rodzaju kotlinie znajdowało się kilka osób, odprawiających coś na kształt rytuału. Fabuła: Cztery postacie stoją przed niezmieską machiną. Starożytna konstrukcja złożona z rzeźbionej adry i metalicznych żył góruje nad nimi - złowieszcza, nieodgadniona i milcząca. Pośród nich stroi bez ruchu coś, co wygląda jak ciało człowieka, ale bezbarwne jak kamień lub popiół. Pozostałe postacie przypatrują mu się jakby w zamyśleniu. W miejscu w którym się znajdujesz, jesteś dla nich niewidoczna.

Miejsce, do którego wyszły postacie

Fabuła: Spośród nich wyróżnia się postać stojąca najbliżej machiny. Jej gęsta, siwa broda okala twarz skrytą za metalową maską. Wyblakłe szaty mężczyzny ozdobione są runicznymi symbolami jakich nigdy nie widziałaś. Na głowie nosi dziwne, czarne nakrycie z dwoma odstającymi wyrostkami po bokach - przypominają skrzydła jakiegoś odrażającego stworzenia.

Starzec w szacie (zwraca się do skamieniałego ciała): Wiąząca Przysięgi, bądź świadkiem, ze ten człowiek dotrzymał słowa - był szczery aż do ostatniego tchnienia i ostatniej kropli krwi. Poprowadź jego duszę, Dawna Królowo i przyjmij do grona swych Wybranych. Niech jego życie poświęcone Kluczowi będzie jego spowiedzią. Niech jego śmierć poświęcona Kluczowi będzie jego rozgrzeszniem. Niech chodzi po świecie, po wsze czasy wolny od przytłaczającego ciężaru Księgi.

Jadwiga i Heodan prawdopodobnie byli świadkami przemienienia człowiek w murzyna, gdyż ciało, do którego mówił starzec były czarne.

Fabuła: Mężczyzna kieruje wzrok na towarzyszy stojących wokół niego. Patrzy każdemu w oczy.

Starzec: Wasz brat wykonał swoje zadanie - wszyscy widzieliście, jak wiele uczynił. Nie pozwolę wam się zawahać. Czy dopełniliście przysięgi przed obliczem Dawnej Królowej? Czy zajmiecie miejsce obok swego brata w nieskończoności Jej nieskazitelnej pamięci? Wystąpcie naprzód, a potwierdzicie wielką wartość swojego żywota.

Dawna Królowa to prawdopodobnie Lady Shatha, Księga - Pismo Etniczne, zaś Klucz to zapewne Murzyn Janusz. Pod wpływem energii tajemniczych istot, dziwna maszyna zaczęła się kręcić, a mężczyzna stawał się coraz bardziej czarny. Pojawił się też biawac, na którego Niedźwiedź mówił biwak, albo piknik.

Rytuał przemiany w murzyna

Fabuła: Machina na chwilę milknie i powietrze zamiera w bezruchu. Wtem wybucha falą uderzeniową. Blask cię oślepia, a wstrząs zwala z nóg. Uderzasz głową o ziemię i nagły ból na potylicy wymazuje wszelkie myśli i rzuca cię w mrok - bez zmysłów. Kiedy otwierasz oczy znadujesz się w innym miejscu i czasie - jesteś w wielkim, kolistym pomieszczeniu zwieńczonym kopułą, którego ściany zdobione są adrą i miedzią. Wnętrze wygląda na starożytne, ale jest w doskonałym stanie. Na krańcu sali wielka, adrowa kolumna wyrasta spod posadzki jak postrzępiony szpikulec. Jej migocząca powierzchnia sprawia wrażenie nieskończonej głębi. Wokół kolumny dostrzegasz machinę, bardzo podobną do tej widzianej przed chwilą, ale tutaj jest olbrzymia, wielościenna i poplątana - niczym dzieło wybitnego, ale ogarniętęgo gorączką umysłu.

Fabuła: Twoje myśli są twoje i nietwoje - zdają się istnieć, zanim o nich pomyślisz, a stanowią wyłącznie pytania. Pilne i niepokojące, na które trzeba znaleźć odpowiedzi, albo..., albo... U podstawy kolumny widzisz mężczyznę z gęstą, siwą brodą, noszącego ceremonialne szaty. Jego tłuste włosy skryte są pod czarnym kapturem i dziwnym, ozdobnym nakryciem głowy. Znasz go. Idziesz w jego stronę, starając się nie zdradzać pośpiechu. Chcesz go o coś zapytać... Jedno, najwazniejsze pytanie, które szaleńczo kłębi się w twojej głowie...