FANDOM

Vindemiatrix

Mapa planety

Peacock-Vindemiatrix - planeta z RimWorld. Badacze z IMRSiD wielokrotnie próbowali ją skolonizować, jednak jak na razie bez skutku.

Geografia

Peacock-Vindemiatrix to w znacznej większości planeta górzysta. Posiada jeden duży kontynent otoczony oceanem, kilkoma mniejszymi morzami i kilkunastoma wysepkami, wśród których wyróżnić można część z klimatem ciepłym, a część z zimnym. Północ tego lądu jest skuta lodem, zaś na południu widać pustynie i gorące lasy tropikalne. Na granicy regionu umiarkowanego i lodowego znajduje się jedna pustynia. W centrum rosną lasy z umiarkowanym klimatem.

Mieszkańcy

Na planecie żyją tubylcy różnie nastawieni do obcych, groźne cyborgi i inni koloniści, między innymi z Żydowskiego Imperium.

Atmosfera

Prawdopodobnie atmosfera planety jest porównywalna do tej populiuńskiej, ponieważ istnieje na niej życie. Możemy przypuszczać, że znajduje się w niej sporo tlenu i azotu, chociaż równie dobrze może posiadać w sobie nieznane składniki działające jak te na Populiusie.

Strefy klimatyczne

Vindematrix klimatyczny

Klimatyczna mapa planety. Na żółto tereny gorące, na zielono z klimatem umiarkowanym, na jasnoniebiesko - ziemie zimne.

Na planecie istnieją trzy główne strefy klimatyczne - północna strefa zimna, centralna strefa umiarkowana oraz południowa strefa gorąca. Etniczni koloniści zawsze lądowali w strefie umiarkowanej, że względu na możliwość całorocznej uprawy i dobrą temperaturę do życia - łagodne zimy i nie aż tak upalne lata.

Historia

Pierwsza kolonia, czyli Pulchna-1, upadła. W niedługim czasie na planecie pojawiła się Pulchna-2, która prawdopodobnie spłonęła (nie wiadomo dokładnie, informacje o niej zaginęły). Kolonia Nowa Burgundia 2 była ostatnia - w trakcie jej misji jądro planety zapadło się, niszcząc ją samą.

Kolonie IMRSiD

Ciekawostki

  • Istnieje legenda o tym, że pani Basia rzuciła czar na tą planetę, powodując, iż żaden Etnicznik nigdy jej nie skolonizuje.