FANDOM

Paweł Szczęsny – jeden z członków ekspedycji do Posiadłości Niedźwiedź; legendarny zbrojmistrz. Należał do szóstej grupy ochotników.

Charakter

Paweł był bardzo doświadczonym żołnierzem. Wiedział, że nie można ufać potworom i właśnie dlatego ich nienawidził.

Szczęsny miał też kilka słabości. Pierwszą z nich było zamiłowanie do uciech cielesnych. Był to dla niego najlepszy (możliwe, że jedyny) sposób na odstresowanie się. Mimo swojego ogromnego doświadczenia nie wyzbył się swojej dawnej dziecięcej ciekawości. Wszystkiego musiał dotknąć i spróbować, co wprawiało go w kłopoty.

Historia

Przed zgłoszeniem

Niewiele wiadomo o jego przeszłości. Na pewno był dobrym żołnierzem i strategiem oraz piął się na szczeblach kariery w wojsku. Możliwe, że to w młodości objawiła się jego nimfomania.

Korzystając ze swego doświadczenia, Paweł wiedział, czego może się spodziewać po ekspedycji krzyżowca. Były to potwory, a Szczęsny ich nienawidził. Prawdopodobnie to oraz jego ciekawość sprawiły, że pojechał do Posiadłości Niedźwiedź.

Pierwsza ważna wyprawa

Dismas zlecił Pawłowi dowodzenie ekspedycją mającą na celu zemścić się na Proroku za zabicie całej poprzedniej ekspedycji (nie wiedzieli oni o przeżyciu Milańskiej i Florisa). W jej składzie oprócz Pawła znaleźli się Advar, Jankiel i Zpudła.

Kiedy dotarli do miejsca, w którym czaił się przeciwnik, rozpoczęła się walka na śmierć i życie. Tym razem bitwa z Prorokiem przebiegała o wiele lepiej. Duża w tym zasługa taktyki przygotowanej przez zbrojmistrza. Osłaniał on bowiem wrażliwych członków drużyny, przyjmując na siebie obrażenia. Ostatni cios, który wyprowadził Advar, zakończył życie Proroka. Po pokonaniu potwora w jego komnacie znaleźli półprzytomnego Florisa. Szczęśliwi bohaterowie wzięli ze sobą krzyżowca i powrócili do osady.

Poświęcenie

Po powrocie z poprzedniej wyprawy Paweł nie miał czasu na świętowanie. Dismas zbierał drużynę, by pokonać Nekromantę. Zgłosiła się prawie cała poprzednia ekipa, lecz tym razem zamiast Advara miał iść legendarny oprych.

Mimo trudności drużyna nieustępliwie parła na przód. W dobrej kondycji dotarli do komnaty swojego celu. Walka szła dobrze, Nekromanta został pokonany, a pokonanie jego sług wydawało się tylko formalnością. W tym momencie szkielety uwzięły się na Jankiela. Zbrojmistrz nie mógł na to pozwolić. Zaczął przyjmować na siebie ciosy skierowane w okultystę. Okazało się to dla niego zgubne. Jeden z takich ciosów prawie go zabił. Przy ciosie centralnie w niego nie miał tyle szczęścia i zginął.

Drugie życie i służba Prorokowi

Prawdopodobnie ciało Pawła pozostało w ruinach. W innym wypadku odrodzony Prorok nie miałby do niego łatwego dostępu. Szalony przywołał byłego zbrojmistrza do świata żywych. Mianował go kościanym majorem i nakazał mu walczyć z dawnymi sojusznikami.

Pierwszy chrzest bojowy pod nową postacią Szczęsny miał w walce z drużyną Szuna. Chcieli oni pokonać Proroka. Major nie mógł pozwolić, by jego mistrzowi coś się stało. Rozpoczęła się walka. Po krótkiej wymianie ciosów Paweł padł, a tuż po nim jego żołnierze. Mimo przepuszczenia dalej wroga nie była to dla niego porażka. Były zbrojmistrz poważnie osłabił agresorów, dzięki czemu Prorok miał łatwiejsze zadanie.

Chwilowa służba Nekromancie

Nekromanta powrócił po raz trzeci, a Floris wysłał Kronusa, Szuna, Readę i Makutę, by ci go powstrzymali. Pawła niewiele to obchodziło. Już nie interesował go świat żywych. Nie spotkałby wspomnianej drużyny, gdyby nie działania Lorda Nekromanty. On, broniąc się przed napastnikami, wezwał do siebie Szczęsnego. Były zbrojmistrz nie miał wyboru i musiał pomóc mrocznemu mistrzowi. Paweł walecznie chronił swojego chwilowego seniora, lecz w pewnym momencie nadszedł dla niego kres. Kościany generał padł, a po dłuższej chwili Nekromanta uczynił to samo.

Oczyszczenie Najmroczniejszego Lochu

Wraz z oczyszczeniem Najmroczniejszego Lochu przez ekspedycję z Posiadłości Niedźwiedź, mroczne kreatury żyjące w pobliżu tego miejsca zostały prawdopodobnie unicestwione. W związku z tym można przypuszczać, że Paweł Szczęsny doczekał się wreszcie świętego spokoju po śmierci, gdyż wszelcy nekromanci i czarnoksiężnicy mogący go przyzwać zostali ostatecznie pokonani.

Statystyki i cechy

Pod postacią człowieka

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość Celność Szansa na krytyk Obrażenia
37 6 0% 2 +0 4.3% 6-12
Cechy pozytywne Cechy negatywne
Nienawiść do potworów Ciekawość
Nimfomania

W służbie Prorokowi

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość
51 9 33% 1

W służbie Nekromancie

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość
72 23 33% 2

Ciekawostki

  • Nazwa tego bohatera pochodzi od jednego z widzów posługującego się tym samym imieniem i nazwiskiem.