FANDOM

Panna Reada - druga najważniejsza osoba w Królestwie Szeklem i Masłem Płynącym. Jest pierwszym ministrem oraz żoną króla tego państwa - Barnaby. Zamieszkuje obecnie na dworze w mieście Uxkhal pełniącym rolę stolicy. Wcześniej mieszkała razem ze swym ojcem w mieście Yalen.

Wygląd

Panna Reada jak wszyscy w Calradii ma średni wzrost. Nie wyróżnia się też wśród Rhodoków kolorem skóry - jest białej karnacji. Najbardziej wyróżniającym ją elementem wyglądu są jej włosy koloru rudego, które ukrywa.

Charakter

Mówią, że panna Reada jest kobietą tradycyjną - oddaną swej rodzinnie, o miłym i łagodnym temperamencie, pani w każdym calu.

—Wędrowny trubadur, opowiadający Barnabie o pannie Readzie

Z powyższego stwierdzenia wynika, że panna Reada należy do kobiet tradycyjnych, czyli takich, które są oddane swej rodzinie. Oznacza to, że kobieta ta nigdy nie sprzeciwi się woli rodziców i nigdy nie zrobi czegoś przeciw rodzinie. Z następnej części wypowiedzi można się dowiedzieć, że jest miła i ma łagodny temperament. Nie będzie miała nagłych wybuchów emocji.

Rodzina

Rodzicami panny Ready są patrycjusz Gutlans oraz panna Aneth. Posiada również brata margrabię Tribidana. Brat jej ojca komtur Reland jest jej wujkiem, a jego żona panna Adelisa ciocią. Ich dzieci margrabia Nealcha oraz panna Calantina są kuzynostwem dla Ready. Wyszła za żydowskiego kupca Barnabę.

Historia

Nie wiadomo zbyt wiele o jej dziecięcych chwilach. Prawdopodobnie wychowywała się na dworze swego ojca w Yalen.

Więcej na temat jej historii poznajemy, gdy żydowski kupiec o imieniu Barnaba zwrócił na nią uwagę na uczcie w Jelkali. Zadedykował jej zwycięstwo w turnieju poprzedzającym tę ucztę, w którym brał udział, po czym oświadczył, że jest jej najżarliwszym wielbicielem. Ten kupiec, próbując nauczyć się dla niej wierszy, zapytał o nią wędrownego trubadura. Ów bard opowiedział mu o niej i wspomniał o jej zaręczynach z komturem Fudreimem. Jednak jak się później okazało te zaręczyny zostały szybko zerwane. Panna Reada wielokrotnie spotykała się z Barnabą, który opowiedział jej ulubiony wiersz Szturm na fortecę miłości. Po pewnym czasie takich zalotów Barnaba poprosił ją o rękę, a ona zgodziła się. Jej ojciec patrycjusz Gutlans nawet mimo początkowej niechęci do Barnaby nie wyraził sprzeciwu. Dnia 29 grudnia 1257 odbyła się ceremonia zaślubin. Od tego momentu byli mężem i żoną.

W pewnym momencie Barnaba wyrzekł się lojalności wobec Doży Gravetha. Reada jako przykładna żona wspierała swego męża jak tylko mogła. W zamian za swe wsparcie i dobre rady nowy król mianował ją pierwszym ministrem Królestwa Szeklem i Masłem Płynącym.