FANDOM

Ostateczna bitwa z Gildią Wenecką – bitwa rozegrana w kotlinie nieopodal zamków Culmarr i Etrosq oraz wioski Dirigsene. W boju starła się armia Gildii Weneckiej pod dowództwem Wielkiego Mistrza Gildii Weneckiej Geronima z oddziałami Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego pod dowództwem króla Barnaby I. Celem Barnaby było pozbycie się zagrożenia ze strony Gildii raz na zawsze. Geronimo walczył o przetrwanie i odbudowę swej organizacji.

Przebieg

Przed bitwą

Samą bitwę poprzedzały dwa starcia byłego kupca z pododdziałami Gildii liczącymi odpowiednio 60 i 57 żołnierzy. Oba zakończyły się zwycięstwami przywódcy Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego. Dzięki nim mógł zwerbować pochwyconych przez Gildię wojowników. Z ich pomocą armia Barnaby przed bitwą liczyła 257 ludzi (razem z nim samym).

I faza bitwy

Pierwszym rozkazem, który wydał Barnaba było zatrzymanie swych wojsk i ustawienie ich w linii. Kazał im oczekiwać na nadchodzącego wroga. Chwilę spokoju władca wykorzystał na wygłoszenie przemowy.

Żołnierze, przyjaciele, towarzysze, podatnicy! Przez wiele lat żyliśmy w strachu przed jutrem. Baliśmy się, co się stanie gdy Gildia Wenecka w końcu zdobędzie władzę nad światem. Po zwycięstwie w zamku Ergellon myśleliśmy, że to koniec, że udało się, że zwyciężyliśmy, ale był to dopiero początek… O tuż tutaj, stoi przed nami prawdziwy wróg, prawdziwe niebezpieczeństwo. Niebezpieczeństwo, które nawet nie pozwoli nawet nam dokończyć przemowy! Gdyż już wysyłają swoje hordy w naszym kierunku, dlatego proszę was… Nie walczcie za mnie, nie walczcie za swoje rodziny, nie walczcie za swoich bliskich, walczcie za pieniądze! Za pieniądze, które Gildia Wenecka chce nam zabrać! Powstrzymajcie ich tu i teraz! Wiem, że się boicie, ja też się boję. Boję się, że moje szekle zostaną bezpowrotnie stracone, że już nigdy nie zobaczę mojego wspaniałego, złotego Yalen i pięknych złotych murów tego miasta! Ale zapytajcie samych siebie, czy jeżeli moglibyście zamienić wszystkie te dni, wszystkie te dni które przeżyliście uciekając z tego miejsca na jeden dzień, na jeden dzień, dzień, w którym masakrujecie Gildię Wenecką, to czy nie zrobilibyście tego?! Czy nie wolelibyście walczyć, walczyć za jutro, walczyć za lepsze jutro, walczyć za Imperium Masła i Szekla?! Jeżeli tak to ruszajcie ze mną! Naprzód żołnierze! Naprzód po zwycięstwo! Za szekle! Precz z Gildią Wenecką! Teraaaaaaaz!

Barnaba, podczas przemowy

Po tych słowach Barnaba wydał rozkaz ataku, do którego sam się przyłączył. Jeździł i przy pomocy uderzenia z przysiadu swojej lancy eliminował pojedynczych wrogów. Taktykę tę wykorzystał wielokrotnie siejąc zamęt w szeregach przeciwników. W pewnym momencie zabito mu konia. Mimo tego Barnaba walczył dalej, dając przykład swym wojowników. Geronimo jednak dobrze znał piętę achillesową arcywroga, a była to biedota. Duża liczba tych specjalnych jednostek opadła kupca, który nie miał z nimi szans. Barnaba padł ogłuszony.

II faza bitwy

W drugiej fazie władca Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego nie wydał żadnych specjalnych rozkazów. Z racji tego jego oddziały z nim na czele od razu ruszyły na wroga. Podczas szarży Barnaba odkrył kolejną moc Geronima.

Ukształtowanie terenu jest przeciwko nam… Nawet teren przekupili! Geronimo przekupił teren, by ten był przeciwko nam… To tragedia! To tylko pokazuje jak wielkim zagrożeniem jest Geronimo i jego umiejętności targowania się.

—Barnaba, odkrywający potęgę Geronima

Po tych słowach Barnaba zaczął kwestionować swoje umiejętności i porównywać się z Wielkim Mistrzem. Mimo tego nie przeszkadzało mu to w anihilowaniu następnych zastępów wroga. Po raz kolejny zaczął wykorzystywać swą taktykę. W pewnym momencie jednak został otoczony przez elitarne oddziały Gildii Weneckiej. Tym razem wróg nie musiał nawet zabijać konia, by ogłuszyć byłego kupca.

III faza bitwy

Jak się okazało Barnaba otrzymał tak duże obrażenia podczas poprzednich starć, że podczas tej fazy musiał zostać w obozowym lazarecie. Rozkazał swym oddziałom atakować bez siebie. Żołnierzom tym przewodził prawdopodobnie wasal króla - kupiec Trimbau. Podczas tych walk poległo 15 żołnierzy armii Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego, a 6 zostało rannych. Jednak poświęcenie tych ludzi nie poszło na marne. Reszta wojsk Gildii została pokonana.

Skutki

Bitwa zakończyła się zwycięstwem sił Królestwa Szeklem i Masła Płynącego. Wielki Mistrz Gildii Weneckiej Geronimo został zmuszony do ucieczki. Choć straty po stronie królestwa wydawały się ogromne, przy pomocy jeńców Gildii wypełniono miejsca poległych. Główne siły Gildii Weneckiej zostały zniszczone.

Ciekawostki

  • Mimo że była to ostateczna bitwa dla Gildii Weneckiej z Barnabą, wiele oddziałów weneckich nie brało udziału w starciu.
    • Łącznie było ich 308 żołnierzy. Gdyby dołączyli do walki Geronimo dysponowałby 711 ludźmi. Z taką armią miałby szansę pokonać Barnabę.
  • Łączna liczba uwolnionych jeńców przez Barnabę wyniosła 320 z czego 257 jeńców trzymał sam Geronimo.