FANDOM

Poprzedni
Żałość i ból
Odcinek
Czarni Bandyci
Następny
Trening czyni czerń

Czarni Bandyci - piąty odcinek Opowieści Karola. Poprzedni to Żałość i ból, a następny to Trening czyni czerń.

W tym odcinku Karol musiał wyprodukować odpowiednie surowce na wynajęcie Czarnych Bandytów. W międzyczasie nękany był przez liczne ataki rzezimieszków. Murzyn Karol założoną przez siebie wioskę nazwał Piwnicą od tego, że warzono tam mnóstwo piwa.

Opis misji

  • Zgromadź 100 sztuk chleba
  • Zgromadź 25 łuków
  • Zgromadź 25 sztuk piwa
  • Zgromadź 25 wekier

Las Śmierci - tak zwą te tereny. Murzyn Karol, z racji, że jest murzynem, uznał, iż genialnym pomysłem będzie rozbić obóz właśnie w tym miejscu. Wiszące na gałęziach szkielety oraz przybite do pni ciała uznał za dobry znak. Sytuacja Karola jest tragiczna. Jego wojska są przetrzebione, a sam niewiele zdziała, jednakże... Las Śmierci znany jest ze swych Czarnych Bandytów, którzy podobno stają się niewidzialni, gdy nikt na nich nie patrzy. Gdyby Karol zdołał zebrać odpowiednią ilość surowców... może udałoby mu się ich przekupić i przeciągnąć na swoją stronę. Musiałby im także przygotować dobre uzbrojenie... ALE musi pamiętać, że inne bandyckie grupy zapewne bardzo chętnie zaatakują jego obozowisko...

Uczestnicy

Ważne miejsca

Teren

Opowieść Karola - Ruiny Klasztoru wielkiego Tarpana

Ruiny klasztoru Tarpana

Pośrodku mapy znajdowała się rzeka z dwoma dorzeczami od południowej strony rozwidlającej się na kształt trójkąta. Takie rozłożenie wód spowodowało podział terenu na cztery części. Dostęp z poszczególnych kawałków do innych umożliwiał gęsty bród w rzece. Po stronie północno-zachodniej, zachodniej i południowo-wschodniej mieściły się niewielkie wzniesienia, lasy i miejsca na uprawę, zaś między rozwidleniami znajdowała się wioska Piwnica. Na północnym-wschodzie mapy w niewielkiej kotlinie znajdowały się ruiny klasztoru zbudowanego na cześć Tarpana, a wokół niego rosły liczne drzewa. Teren oferował również kilka miejsc do wydobycia smoły oraz żelaza.

Taktyka

Opowieść Karola - Taktyka z palisadami

Taktyka na palisadę

Murzyn Karol w pewnym momencie trwania przygody w Lesie Śmierci wpadł na pomysł odgrodzenia wioski palisadą, aby nikczemni bandyci przestali niszczyć mu budynki np. zbrojownię. Taktyka okazała się być efektywna.

Przebieg misji

Wyczerpany Karol wraz z niewielką załogą przycupnął w Lesie Śmierci nieopodal posiadłości Królestwa Swadii. Założył wioskę i rozpoczął negocjacje z Czarnymi Bandytami, by do niego dołączyli. W tym celu musiał jednak zebrać odpowiednią ilość surowców oraz sprzeciwić się złym rzezimieszkom z lasu, którzy stale przeszkadzali Karolowi w jego poczynaniach.

Tuż po przybyciu Karol zbudował swoją siedzibę, koszary, zbrojownię, spichlerz i dwie drewniane wieże. Następnie skupił się na rozbudowie gospodarki: wzniósł sady, warsztaty i wydobycia żelaza. By spełnić cele misji skoncentrował się także na uprawie pszenicy, by móc produkować, po przerobieniu zboża w mąkę, chleb w piekarniach.

Jednak bardzo uciążliwym problemem byli bandyci, którzy usiłowali zniszczyć jak najwięcej budynków, przez co Karol często musiał budować je od początku. Po kilku najazdach banitów, w celu zapobieżenia agresji ze strony wrogów, w końcu zbudowano kilka warstw palisady, by zablokować im drogę do wioski. Plan udał się i władca mógł odetchnąć z ulgą.

Po zebraniu potrzebnych materiałów Czarni Bandyci przyłączyli się do Murzyna Karola.

Misja zakończyła się sukcesem.

(Stronghold) Czarni Bandyci - Opowieść Karola -5