FANDOM

Opowieść Karola – seria Pulchnego Niedźwiedzia z gier Mount&Blade z modyfikacją Nowa Ojczyzna i Twierdza (także Twierdza: Krzyżowiec). Trwała 23 odcinki, z czego 11 było nagrywane z Mount&Blade'a, a 12 z Twierdzy. Wydarzenia w niej przedstawione rozgrywały się około 20 lat po bitwie pod Sargoth. Pierwszy odcinek miał swoją premierę 3 maja 2016 roku, a ostatni 31 maja 2016 roku. Głównym bohaterem serii jest Murzyn Karol, później jednak historię oglądamy z perspektywy pani Basi i Murzyna Janusza.

Seria opowiada o przygodach Murzyna Karola, podczas których m.in. toczy walki z imigrantami Ismaila i Imperialistami, przywołuje Tarpana, wybiela się, stacza pojedynek ze swoim ojcem (wskutek czego zostaje ponownie oczerniony) i łapie Andrzeja Bezdusznika.

Kontynuacją Opowieści Karola jest seria pt. Karol. Murzyn, który nie został człowiekiem.

Odcinki

  1. Oblężenie Minas Janusz (Twierdza)
  2. Murzyńska ucieczka (Mount&Blade)
  3. Odbicie Ayn Murzynaadi (Twierdza)
  4. Żałość i ból (Mount&Blade)
  5. Czarni Bandyci (Twierdza)
  6. Trening czyni czerń (Mount&Blade)
  7. Syryjska Horda (Twierdza)
  8. Zbroja Czerni i Bieli (Mount&Blade)
  9. Andrzej Bezdusznik (Twierdza)
  10. Turnieje Tomasza Adamka (Mount&Blade)
  11. Dowód respektu (Mount&Blade)
  12. Centrum religijne (Twierdza)
  13. Kres Ismaila (Twierdza)
  14. Buławy Nienawiści? (Mount&Blade)
  15. Granica (Twierdza)
  16. Niezniszczalna forteca (Mount&Blade)
  17. Poszukiwany (Twierdza)
  18. Zemsta pani Basi (Mount&Blade)
  19. Oddech Wolności (Twierdza)
  20. W poszukiwaniu przepowiedni (Mount&Blade)
  21. Wielki Tarpan (Twierdza)
  22. Powrót Janusza (Mount&Blade)
  23. Pokuta (Twierdza)

Miniatury odcinków

Na większości miniatur odcinków jest przedstawiony Murzyn Karol (z wyjątkiem 1[1], 2[2] i 22, gdzie są to kolejno: niedźwiedź, biegnący chłopiec i Murzyn Janusz). W odcinkach 10, 13, 18, 21 i 23 Karol występuje na miniaturze wraz z innymi postaciami, którymi są kolejno: Tomasz Adamek, Imigrant Ismail, pani Basia, koń symbolizujący Tarpana i Murzyn Janusz. Karol w większości przedstawiony jest w swojej normalnej pozie i początkowym ubraniu, z wyjątkiem odcinków 4, 5, 6, 11 i 17, na których: płacze (4), ma opaskę na oczach (5), jego twarz jest wklejona zamiast twarzy strongmena (6), ma na plecach zakrwawiony topór (11) i widnieje na liście gończym (17).

W tle zazwyczaj widnieje rozmazany obraz bitwy. Wyjątkami są odcinki 1, 2, 4, 7, 12-16, 18, 19, 21-23, gdzie są to kolejno: Minas Tirith (1), kolor żółty w kilku odcieniach od jasnożółtego do brązowego (2), inna bitwa (4), mapa przedstawiające Syrię (7), Rzym (12), szare i białe kolory ze śladami krwi na dole (13), sarranidzka twierdza (14), inna sarranidzka twierdza (15), tytułowa forteca nie do zdobycia (16), Mordor (18), ptak latający nad górami (19), standardowe tło z efektem wybuchu (21), światło odchodzące od postaci Murzyna Janusza (22) i kolor żółty w jasnych odcieniach (23).

Na miniaturach pojawiają się także tytuły odcinków. W odcinkach 2, 13, 15-23 są one białe, a w odcinkach 3-12 i 14 są dodatkowo poplamione krwią (największa jej ilość pojawia się na miniaturze odcinka 11). W pierwszym odcinku jego tytuł ma limonkowy kolor. Na każdej miniaturze pojawia się także mniejszy napis Opowieści Karola[3], napisany żółtym kolorem, znajdujący się pod tytułem odcinka. Wyjątkami są odcinek pierwszy, gdzie nie ma tego napisu, drugi, gdzie napis jest większy od tytułu i znajduje się nad nim, a także 22, gdzie napis ma standardowe rozmiary, ale znajduje się nad tytułem.

Odcinki 6 i 9 mają na miniaturach napisany inny tytuł niż w rzeczywistości. W pierwszym przypadku jest to Trening na murzyna, kiedy prawdziwy tytuł to Trening czyni czerń, a w drugim jest to Łowcy Rudych, kiedy prawdziwy tytuł to Andrzej Bezdusznik.

Tytuły odcinków są w większości pisane normalną wielkością, a wielkie litery pojawiają się jedynie na początku lub czasem także na początku następnych wyrazów. Tytuły odcinków 18-20, 22 i 23 są pisane w całości z wielkich liter (z wyjątkiem litery i, która ma normalną wielkość).

Galeria

Przypisy

  1. Było to spowodowane tym, że Niedźwiedź nie stworzył wtedy jeszcze postaci Murzyna Karola.
  2. Było to spowodowane tym, że Niedźwiedź nie chciał zdradzać wyglądu Murzyna Karola, którego stworzył dopiero w tym odcinku.
  3. Napis to Opowieści Karola, podczas gdy seria nazywa się Opowieść Karola.