FANDOM

    Na początku istniała jedynie nicość, z której wyłonili się pani Basia i Pulchny Niedźwiedź. Zostali oni skłóceni przez magię Tarpana, który prawdopodobnie także powstał z nicości niedługo po nich bez ich wiedzy.

    Tworzenie życia
    Bulrathi

    Bulrathi

    Tytani stworzyli istoty na swoje podobieństwo - pani Basia Klackonów, a Niedźwiedź Bulrathi. Wkrótce stworzenia zaczęły ewoluować i powstały także inne rasy, np. Mrrshanie (wzięci pod opiekę przez Basię).

    Rozwój
    Istoty tworzyły cywilizacje i zaczęły kolonizować wszechświat. Wynajdywane były coraz lepsze technologie - także i te służące do zagłady innych.

    Zagłada
    Wzajemna nienawiść między rasami doprowadziła do wojny mrrshańsko-bulrathiańskiej. W jej wyniku cały wszechświat uległ zniszczeniu i w ostatecznym wybuchu zniszczono wszystko, co istniało.

    Stworzenie nowych ras
    Niedźwiedź i Basia po raz kolejny wyłonili się z nicości. Barbara nie chciała tworzyć nowych istot, a przynajmniej dobrze to ukrywała. Pulchniak był jednak innego zdania i tchnął życie w nowe twory - człowieka, kobietę, rudego, Azjatę i murzyna. Stworzył wnet także najwierniejszego doradcę - Ignacego, którego nazywał swoim Kolegą.
    Kolega Ignacy

      Stworzenie Paradoksu
      Basia pewnego dnia włamała się do fortecy Niedźwiedzia wybudowanej mu przez jego sługi i wykradła część jego mocy. Za jej pomocą stworzyła nowy kontynent - Paradoks, na który sprowadzała istoty stworzone przez Niedźwiedzia i plugawiła je.

      Przygotowania do wojny
      Mimo wyraźnych znaków, Niedźwiedź nie podejmował żadnych kroków przeciw swej siostrze. Ufał Basi na tyle, by nie oskarżać jej o cokolwiek złego. Tytanka dodatkowo kamuflowała swe działania rozdając dobre eventy w krainach Niedźwiedzia.

      Atak z zaskoczenia
      Podczas 340 rocznicy stworzenia człowieka Basia przygotowała wojska do ataku i wypłynęła na statkach z Paradoksu. Gdyby nie spacerujący po wybrzeżu wówczas młody Robercik, który zaalarmował świętujących, Basia by wszystkich wymordowała.

      Bitwa tytanów
      Armie etniczne i imperialistyczne stanęły do walki przeciwko sobie, a nad nimi walczyli tytani. Po długiej walce, mimo osłabienia, Niedźwiedź obalił panią Basię na ziemię. Gdy miał wykonać ostateczny cios, nieznana siła go powstrzymała. Połączenie dwóch niewyobrażalnie wielkich mocy spowodowało nagły wybuch, rozerwanie świata na kontynenty i stworzenie osobnych wszechświatów.
      Wszechświat Prawowity

      Podsumowanie
      Ignacy zrozumiał, co się stało i wyjaśnił Niedźwiedziowi, że żaden tytan nie może zginąć, gdyż to oni utrzymują wszechrzecz przy istnieniu. Gdy towarzysze rozmawiali, pani Basia uciekła.

      Zimna wojna
      Od tej pory Niedźwiedź i Basia przestali się pojawiać we własnych osobach i rozdawali jedynie błogosławieństwa oraz kierowali istoty w dobrych (dla nich) kierunkach. Konflikt jednak cały czas trwał i podwładni tytanów toczyli między sobą ciągłe wojny. Wszystko to było na korzyść knującego Tarpana.

    Początek nowej ery
      Nowy początek
      Niedźwiedź był smutny z powodu przebiegu sytuacji i płakał. Został on jednak pocieszony przez Ignacego i ponownie nabrał chęci do tworzenia. Poprowadził swych podwładnych na kontynent, który nazwał Populius. Odbudował tam swoje dzieło i dał istotom wolną wolę.

      Stworzenie żydów
      Niedźwiedź pragnął odwdzięczyć się Ignacemu za wszystko, co zrobił. Doradca poprosił go o moc tworzenia życia, zaś tytan mu ją podarował. Ignacy stworzył wtedy istoty na swoje podobieństwo - żydów, czyli stworzenia podobne do ludzi, tylko że dużo bardziej przedsiębiorcze i chytre.

    Pomniejsze wydarzenia
      Podczas upadku Burgundii grupa etnicznych obywateli ukradła francuską rakietę i rozbiła się na nieznanej planecie. Towarzysze założyli kolonię, która jednak w wyniku późniejszych wydarzeń zostaje zniszczona. Jedyna ocalała, Madzia, trafiła do Samotnii, gdzie zginęła z rąk nieumarłych wojowników.

      Krucjaty na Świetliku
      Lutel
      Na Świetliku miała miejsce krucjata, w której udział brali Niedźwiedź i Lutel. Niedźwiedź był uważany za martwego po wpadnięciu do rzeki podczas obrony przed wrogimi wojskami. Kierowany zemstą Lutel zamordował szejka Bzyka odpowiedzialnego za zranienie przyjaciela.

      Wojna o władzę na Świetliku
      Niedźwiedź z Twierdzy
      Po wielu latach Niedźwiedź powrócił i wytoczył wojnę wszystkim władcom na kontynencie, chcąc zaprowadzić pokój pod jednym sztandarem. W ostatecznej bitwie walczył z Lutelem, w wyniku czego mężczyźni nawzajem się zabili.

      Misio
      Do Calradii przybył Misio, który po zebraniu dużej najemniczej armii założył własne królestwo - Nową Burgundię. Państwo dało radę się utrzymać jedynie przez kilka dni. Pod naporem wojsk rhodockich i sarranidzkich jedyny burgundzki zamek został podbity, a Misio został zwerbowany do Szarańczy wbrew swojej woli.

      Odizolowane więzienia
      Niedźwiedź postanowił wykorzystać planetę orbitującą wokół głównego świata Wszechświata Prawowitego w celu stworzenia tam specjalnych więzień. Docelowo mieli być tam przetrzymywani najwięksi zwyrole, podludzie i Imperialiści. Takie ośrodki stworzono dwa - Czarkatraz i Menstruatorium.

      Królestwo Grecji
      Robercik
      Pulchny Niedźwiedź postanowił zjednoczyć ważne dla swoich wyznawców Wyspy Czerni i Bieli. Pokierował Greków na czele z legendarnym Etnicznym Robercikiem do zwycięstwa i ostatecznego zniszczenia Azteków, którzy wyznawali fałszywych bogów i prześladowali innych mieszkańców Edenu.

      Misio
      Syn Madzi w niewyjaśnionych okolicznościach trafił na Północ Populiusa i rozprzestrzeniał tam wiarę etniczną. Jego losy są nieznane.

      Ismail
      Na Północ Populiusa trafił także Ismail, czyli imigrant poszukujący zasiłków. W wyniku swoich działań udało mu się zdobyć armię imigrantów i zdominować region. Później został przeklęty przez panią Basię i w zamian za zdjęcie klątwy musiał jej służyć.

      Imperium Zulusów
      Czaka
      Na kontynencie znajdującym się między Paradoksem a Populiusem - Czarnoziemach urosło w siłę państwo Zulusów władane przez Czakę. Murzyni pokonali część swoich rywali, jednakże wciąż czekało ich wiele walki.

      Upadek
      W czasie wojny z Imperialistyczną Persją państwo Zulusów zostało zepchnięte do wybrzeża i swojego ostatniego miasta - Babilonu. Czaka wysłał swojego syna i najwierniejszych żołnierzy na jedyny murzyński okręt - Czarną Mewę. Imperium Zulusów upadło pod naporem wrogich sił, Czaka zginął, a jego młody syn Jan'ush popłynął na statku w nieznanym kierunku.

      Nowe ziemie
      Czarna Mewa dopłynęła do północnego wybrzeża Calradii. Przybyli murzyni założyli tam miejscowość Jayek (Jądro), które stały się siedzibą ostatnich ocalałych Zulusów.

      Młode lata Janusza
      Czarny Murzyn Janusz
      Murzyn Janusz w młodzieńczych latach mieszkał w dżungli, gdzie głównie uczył się przetrwania w dziczy i skakał po drzewach jak małpa.

      Rozpoczęcie przygód
      Pewnego dnia Janusz przybył z kupiecką karawaną do miejscowości Shariz, gdzie w nocy został zaatakowany przez bandytę. Po obronieniu się został zabrany do domu miejscowego kupca, który zlecił mu uratowanie brata, a później pomoc w złapaniu bandy bandytów prześladujących mieszkańców miasta.

      W następnych tygodniach Janusz podróżował po południowej Calradii i zdobywał szacunek tamtejszych lordów. Próbował on poślubić Lady Szmatę, jednak ze względu na bycie murzynem nikt mu nie wydał na to pozwolenia. Ostatecznie udało mu się dołączyć do Sułtanatu Sarranidzkiego, w którym mieszkał do końca życia.

      Wybielenie
      Biały Murzyn Janusz
      Podczas jednej z wojen Janusz został upokorzony i pozbawiony części zbroi. Wyruszył wtedy na mroźną północ, gdzie dokonał rytuału wybielenia oraz odzyskał szacunek. Następnie wrócił do Sułtanatu Sarranidzkiego i poślubił Lady Szmatę, z którą doczekał się później dwójki dzieci.

      Podczas wojny sarranidzko-khergickiej Janusz zmierzył się w boju ze swoim największym rywalem - Czałruką. Po przegranej tchórzliwy lord porzucił tytuł nojon i został nordyckim jarlem. Jednakże i tam znalazł go Janusz. W lasach nieopodal Sargoth Czałruka zginął w bitwie, natomiast Janusz sfałszował swoją śmierć.

      Początki Bezdusznika
      W jakiś czas po śmierci Murzyna Janusza na południu Populiusa we wsi niedaleko miejscowości Zamosze znajdował się Andrzej Bezdusznik i Jacque de Clermont. Dwaj mężczyźni oraz oddział kirasjerów Jacque'a walczyli z okolicznymi bandytami napadającymi na wioskę. Francuz był zaskoczony umiejętnościami Andrzeja i wręczył mu uzbrojenie i parę rad na przyszłość, po czym wojownicy się rozeszli.

      Zlecenia u szlachty
      Zgodnie z radami Jacque'a Bezdusznik wyruszył do Smoleńska i spotkał się z tamtejszym władcą - Fiodorem Obuchowiczem. Otrzymał od niego parę zadań, wykonał je. W wyniku innych późniejszych wydarzeń mężczyźni zostali najlepszymi przyjaciółmi. Następnie Andrzej wykonywał zadania u pozostałych polskich szlachciców i zyskiwał ich szacunek.

      Andrzej Bezdusznik z herbem V1
      We lwowskiej karczmie Andrzej spotkał się z Panem Zagłobą, który polecił mu dalsze pomaganie szlachcie polskiej i zyskiwanie jej poparcia. Bezdusznik dzięki tym działaniom zbliżył się do króla, wykonywał dla niego specjalne zadania oraz pokonywał jego wrogów. W nagrodę za swoje uczynki otrzymał pod władanie wioskę Troki.

      Droga do hetmana
      Po zostaniu szlachcicem Andrzej brał udział w licznych walkach i oblężeniach po stronie Rzeczypospolitej. W wyniku jednego z nich zyskał pod panowanie miasto Kraków. Zaskarbił sobie tak duży szacunek innych polskich magnatów, że uzyskał w końcu tytuł hetmana. Na nowej pozycji zajął się kwestią Kozaków i zdusił bunt Chmielnickiego.

      Król Andrzej I Bezdusznik
      Andrzej Bezdusznik
      Pan Zagłoba zdradził Bezdusznikowi, że szlachta jest niezadowolona z rządów Jana Kazimierza i wznieciła bunt. Andrzej stanął na czele wojsk buntowniczych i obalił dotychczasowego króla oraz wygnał go z kraju. Następnie sam został koronowany na władcę Rzeczypospolitej i na jej czele zjednoczył cały południowy Populius.

      Wychowanie Jadwigi
      Jadwiga
      Córka Murzyna Janusza i Lady Shathy - Jadwiga była wychowywana w szlacheckiej posiadłości rodziny Murzynów w Ayn Assuadi. Miała zaplanowane zaręczyny z synem sułtana Hakima, jednak postawiła się swojej matce i uciekła z domu. Postanowiła wyruszyć w podróż tam, gdzie rodzina nie mogłaby jej odnaleźć.

      Karawana do Złoconej Doliny
      Jadwiga przyłączyła się do kupieckiej karawany zmierzającej do prosperującego miasta na kontynencie, na którym się znalazła. Kupcy zostali w nocy zaatakowani przez dzikusów, z czego ocaleli jedynie Jadwiga i jej dwaj towarzysze. Musieli zbiec do okolicznej jaskini, by tam skryć się przed magiczną burzą pustoszącą ten rejon. Po tym wydarzeniu Jadwiga już nigdy się nie pojawiła w żadnych opowieściach i historiach.

      Dziedzic Czarnej Śmierci
      Murzyn Karol
      Syn Murzyna Janusza, Karol, wychowywał się pod opieką swojej matki, Lady Shathy, żyjąc w kłamstwie na temat śmierci swojego ojca. Odziedziczył po nim cały majątek, wliczając w to Velukę (przemienioną w Minas Janusz) i Ayn Assuadi.

      Oblężenie Minas Janusz
      Gdy Murzyn Karol miał około dwadzieścia lat, twierdza w Veluce została zaatakowana przez siły Imperialistów i imigrantów pod przewodnictwem niesławnego Imigranta Ismaila. Karol próbował bronić miasta, jednakże zawiódł, zaś Minas Janusz zostało splugawione przez imperialistyczne moce pani Basi. Syn Czarnej Śmierci zbiegł z miasta wraz ze swoją świtą.