FANDOM

Niedźwiedźdomium - jeden z wielu wszechświatów powstałych po bitwie tytanów. Jest często odwiedzany i nadzorowany przez Pulchnego Niedźwiedzia. Jest swego rodzaju odzwierciedleniem wydarzeń, jakie mogłyby mieć miejsce, gdyby nie działalność tytanów (m.in. powstanie innych religii i państw, a także ukształtowanie terenów).

Niedźwiedźdomium ma jedną cechę odróżniającą go od innych wszechświatów - wszystkie planety wyglądają tak samo. Nie wiadomo dokładnie, czy tytani je zatrzymują w miejscu w pewnym momencie, a potem je odwiedzają, czy cofają na nich czas, ale wiadomo, że przejmują oni w pewnym momencie władzę nad określonymi władcami i kierują losami ich państw.

Typy planet

Planety dzielą się na wiele typów, zależnie od których tytani i ich sługi mogą dostać się na nie tylko w określonych ramach czasowych. Nie mogą oni cofać czasu do zbyt wczesnej daty ani zostawać na nich zbyt długo z bliżej nieznanych względów (najprawdopodobniej nadmiar ich mocy mógłby zniszczyć planetę). Czasem jednak naginają te zasady i zostają na planetach dłużej.

Typy planet:

  • Crusader Kings 2 - tytani bywają tam od 769 do 1453 roku.
  • Europa Universalis 4 - tytani bywają tam od 1444 do 1821 roku.
  • Victoria 2 - tytani bywają tam od 1836 do 1936 roku.
  • Hearts of Iron IV - tytani bywają tam od 1936 do 1948 roku.

Wygląd standardowej planety

Standardowa planeta jest podzielona na sześć kontynentów (choć według znacznej większości mieszkańców siedem). Najbardziej zaawansowany technologicznie - Eurazja - jest uznawany za najważniejszy (prawie zawsze tytani władają państwami, które się tam znajdują).

Podzielono go na Europę i Azję, które mylnie czasem nazywane są oddzielnymi kontynentami. Europa znajduje się na zachodzie, zaś Azja na wschodzie. Nazwa Azji wzięła się z tego, że mieszkają tam Azjaci - grupa ras, którą stworzył Niedźwiedź we Wszechświecie Prawowitym. Europa jest natomiast zamieszkiwana przez ludzi.

Na południe od Europy znajduje się Afryka - zacofana technologicznie kraina murzynów. Na północy istnieje kilka państw arabskich, zaś na południu, wschodzie, zachodzie i w centrum znajdują się jedynie nic nie znaczące, niezorganizowane, murzyńskie plemiona o takich odkrywczych nazwach, jak np. Mali, Powietrze lub Nupe.

Niedźwiedźdomium

Wygląd planety w Niedźwiedźdomium

Na zachodzie od dwóch poprzednich kontynentów znajdują się kolejne dwa - Ameryka Północna i Południowa. Zależnie od rozwoju planety są zamieszkiwane przez inne istoty. We wczesnych latach mieszkają tam Indianie - czerwoni ludzie, ale potem zostają oni skolonizowani przez Europejczyków, którzy zakładają tam następnie nowe państwa.

Na wschód od Afryki i na południe od Azji znajduje się Australia. Tak, jak obie Ameryki, jest słabo rozwinięta technologicznie, zaś potem zostaje skolonizowana.

Ostatnim kontynentem jest Antarktyda - kraina lodu. Zamieszkują ją pingwiny, a czasem także ludzie.

Państwa

Na Niedźwiedźdomium znajduje się ogromna ilość państw. Tylko ich niewielka część jest władana przez istoty z zewnątrz (np. tytanów). Poniżej znajduje się lista krajów podzielona na etniczne, żydowskie i imperialistyczne wpływy.

Etniczne państwa

Żydowskie państwa

Imperialistyczne państwa