FANDOM

Milańska – początkowo jedyny lekarz ekspedycji do Posiadłości Niedźwiedź; kapłanka. Razem z Bzykiem tworzyli pierwszą grupę ochotników do ekspedycji.

Charakter

Milańska jako osoba światła i religijna jest wojownikiem światła. Lubi walczyć w dobrze oświetlonych miejscach. Jest też hagiomantką – ma obsesję na punkcie normalności. Z tym łączy się jej kolejna cecha – nienawiść do nadrealnych istot.

Niestety zamartwia się bardzo często, przez co nie jest łatwo jej się odstresować.

Historia

Gdy Milańska dowiedziała się, że pewien krzyżowiec poszukuje osób chętnych przygód nie zastanawiała się długo, by się zgłosić. Z resztą nie miała wiele do pakowania: odpowiedni strój na siebie, księga z czarami pod pachę i wekiera na ramię – i już była gotowa. Gdy przybyła do miasteczka przynależącego do posiadłości od razu dostała angaż. Razem z nią dostał się badacz zarazy Bzyku.

Pierwsza wyprawa

Wyprawa, na którą wyruszyła Milańska wraz z Dicerem the Jesterem, Larynem Obieraczem i Florisem na czele, wydawała się przebiegać pomyślnie. Ich celem było pokonanie Krzykliwego Proroka.

Podczas wędrówki do swego celu stoczyli kilka walk, lecz drużyna nie miała sobie równych. W pomieszczeniu przed domniemaną pozycją Proroka postanowiono rozłożyć obóz. Zarządzono, że każdy otrzyma pełne racje. Milańska wykorzystując swoją wiedzę medyczną opatrzyła Florisa, a Laryn Obieracz opowiadał żarty. Dzięki jego specyficznemu poczuciu humoru drużyna trochę się odstresowała. Krzyżowiec jako przywódca tej wyprawy, jak i ekspedycji wygłosił żarliwą przemowę, by natchnąć swych ludzi.

Po tym moralizującym wykładzie wszyscy odpoczęli i weszli do komnaty Proroka. Rozpoczęła się walka. Pierwszym ruchem oponenta było oplucie kwasem drużyny. Po atakach awanturników ich cel zagruzował Milańską i Dicera the Jestera, który poprzez otrzymane obrażenia przybliżył się do wrót śmierci. Uprzedził go jednak Laryn, który po kolejnym gruzowaniu był tak wyczerpany, że kwas zakończył jego żywot. Po kolejnych minutach walki, pomimo leczenia przez Milańską, padł także Dicer the Jester, a Floris został ogłuszony. Pozostała przy życiu kapłanka próbowała uciekać, jednak bezskutecznie – prawie zginęła przygnieciona kamieniem.

Po walce

Milańska po stracie kompanów, dalej pokryta kwasem Proroka leżała przygnieciona gruzami. Wkrótce przez niewyobrażalny ból fizyczny i psychiczny oszalała. W tym potwornym stanie uciekła do kniei okalającej posiadłość, przy okazji zabierając swój święty zwój. Na miejscu znalazła garnek, który w połączeniu z jej wiedzą na temat ziół i wekierą, której od tej pory używała jako tłuczka do mięsa; umożliwiał jej rozwój nowej pasji – gotowania ludzi.

Zaniepokojona ludność poprosiła Florisa o pomoc w jej pokonaniu. Krzyżowiec do tego zadania wyznaczył: kusznika Jacoba Revila, łowczego Patona, okultystę Cypriana Bereza oraz awanturnika Kronusa. Drużyna ta szybko pokonywała przeszkody pędząc w kierunku Milańskiej. Rozpoczęła się walka. Członkowie wyprawy nie wiedząc, czego można się po niej spodziewać, postanowili ją osłabiać. Pierwszy ruchem byłej kapłanki było wrzucenie Cypriana do kotła. Jego koledzy przestraszyli się, jednak nie próbowali go uwolnić, tylko dalej atakowali Milańską. Ta taktyka przyniosła skutek. Baba Jaga nie wytrzymała zbyt długo i w końcu padła. Przy jej zwłokach kompania znalazła jej zwój, który zabrali ze sobą. Po powrocie drużyny do miasteczka oddali oni święty manuskrypt Florisowi. Krzyżowiec od razu go rozpoznał i skojarzył z dawną towarzyszką.

Statystki i cechy

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość Celność Szansa na krytyk Obrażenia
24 0 0% 4 +0 2.5% 4-9
Cechy pozytywne Cechy negatywne
Nienawiść do nadrealnych Hagiomania
Wojownik światła Zamartwianie

Ciekawostki

  • Nazwa Milańskiej pochodzi od jednego z widzów – Krzysztofa Milańskiego.