FANDOM

Mate'uszr – asasyn szkolony w magii, należący do rasy elfów. Znany jest także jako Smocze Dziecię - mityczny bohater pochłaniający moc smoków. Hobbystycznie jest zakonnikiem. Znany członek Poczty Bohaterów, a także nielegalny uchodźca.

Historia

Przybycie do Skyrim

Mate'uszr przybył do Skyrim nielegalnie jako uchodźca, za co miał zostać stracony. W ostatnim momencie na miejsce egzekucji przybył jeden ze smoków Szaochuia o imieniu Alduin. Zaatakował on miasto, w którym odbywało się to wydarzenie. Mate'uszr wykorzystał okazję i uciekł w towarzystwie Hadvara do pobliskiej miejscowości o nazwie Rzeczna Puszcza.

Asasyn spotkał tam innego elfa, który był zazdrosny o lokalnego barda o imieniu Sven. Elf dał Mate'uszrowi podrobiony, grafomański list, który miał oczernić rywala. Asasyn postanowił jednak zdemaskować zazdrośnika, za co zyskał sobie dozgonną wdzięczność Svena, który od tego momentu został jego wiernym towarzyszem.

Stryj Hadvara, słysząc od Mate'uszra o smoku, kazał bohaterowi udać się do Białej Grani, by poinformować o tym jarla.

Lokalny sklepikarz zlecił Mate'uszrowi zadanie odzyskania skradzionego mu Złotego Szponu, który był w posiadaniu bandytów z Czarnygłazu - pobliskiego grobowca. Asasyn, skuszony obietnicą nagrody, zgodził się przynieść zgubiony przedmiot i wyruszył razem ze swoim przyjacielem Svenem na wyprawę.

W Czarnygłazie razem ze swoim kompanem pokonali bandytów i odzyskali Złoty Szpon. Prawdziwy problemem okazały się jednak pułapki, w które niezwykle często wpadał bard oraz nieumarli. Niestety, Sven poległ w walce z ożywieńcami, a jego ciało zostało spalone przez Mate'uszra za pomocą magii. Idąc dalej przez krypty Asasyn napotkał salę z dziwnym słowem, którego się magicznie nauczył. Stała tam również skrzynia z dziwnym kamieniem w środku. Skarb ten był jednak strzeżony przez potężnego nieumarłego nazywanego Draugiem Suwerenem. Po wielkich trudach mag pokonał strażnika i wyszedł z Czarnygłazu.

Wrócił do Rzecznej Puszczy i oddał Szpon sklepikarzowi, który w zamian dał mu nagrodę. Mate'uszr też wtedy postanowił zostać zakonnikiem i sprzedał swoje buty, jako że zakonnicy na znak pokory chodzą bez nich.

Biała Grań

Mateu'szr wyruszył do Białej Grani. W pobliżu miasta napotkał na giganta, którego magicznie spalił.

Po dotarciu do jarla Białej Grani okazało się, że jego nadworny mag poszukuje tabliczki z Czarnygłazu. Oddał mu ją, licząc na nagrodę, dostał jednak wyłącznie nieprzydatną tarczę. Dowiedział się także, że w pobliżu grasuje smok, więc został wysłany na walkę z nim razem ze strażnikami. Bardzo polubił jednego z nich - Andrzeja

Walka ze smokiem trwała długo, jednak bestia Szaochuia w końcu padła. Podczas walki poległ strażnik Andrzej. Mate'uszr przejął moc smoka co pozwoliło mu na używanie poznanego wcześniej słowa jako zaklęcia. Dowiedział się wtedy, iż te zdolności wskazują, że może być Smoczym Dziecięciem i że walka ze smokami to jego przeznaczenie.

Wracając do Białej Grani usłyszał dziwne krzyki, jednak nic w związku z tym nie zrobił.

W nagrodę za pokonanie smoka Mate'uszr został członkiem prestiżowej organizacji kurierskiej zwanej Pocztą Bohaterów. Dostał także własną służącą - Lidię.

Zimowa Twierdza

Asasyn-Zakonnik dowiedział się od nadwornego maga, że w Akademii Magów w dalekiej miejscowości o nazwie Zimowa Twierdza prowadzą studia z zakresu umiejętności magicznych, więc postanowił tam studiować.

Gdy dotarł na miejsce, poszedł do długiego domu jarla i porozmawiał z tamtejszym władcą. Dowiedział się, iż ma on duży ból dolnej tylnej części ciała z powodu zatopienia połowy wioski przez magów. Mate'uszr nie odkrył jednak żadnych śladów tego zjawiska i poszedł do Akademii.

Na straży mostu wiodącego do szkoły stała niejaka Faralda. Mate'uszr musiał jej zaimponować, by móc przejść. Wykonał zadanie strażniczki, tj. przywołał atronacha ognia. Kobieta powiedziała, iż zdał test i obiecała go odeskortować do Akademii. Po przejściu kilku kroków zatrzymała się i stwierdziła, że jednak zostanie na straży, a elf musiał pójść sam.

Na miejscu Mate'uszr spotkał się z panią Mirabelle.

Ciekawostki

  • Mimo bycia mrocznym elfem z kilkoma bliznami, barwami wojennymi i jednym okiem, wzbudza bezgraniczne zaufanie wszystkich dookoła.
  • Miał nazywać się Mate'usz, jednakże podczas tworzenia bohatera Niedźwiedź przez przypadek wpisał literę r i zatwierdził niepoprawne imię.