FANDOM

Madzia - jedyna kobieta-półbóg, matka Misia Madziasona. Pochodziła z Burgundii i założyła Nową Burgundię. Legendy głoszą, że była elfickiego pochodzenia. Zginęła w Czarnygłazie.

Charakter

Madzia była troskliwa, opiekuńcza i kochała wszystko, co dobre. Przykładowo bardzo zamartwiała się, kiedy jej towarzysz-łucznik został zraniony. Jej marzeniem było zbudowanie Nowej Burgundii, jednak zawiodła. Przez wszystkich Etniczników została zapamiętana jako wzór do naśladowania i patriotka.

Historia

Ucieczka

Podczas wojny Burgundii z koalicją całej Europy wyruszyła razem z burgundzką armią na Paryż, by nieść pomoc rannym żołnierzom. Po udanym oblężeniu wsiadła do francuskich rakiet wraz z wieloma innymi Burgundczykami. Okazało się jednak, że Francuzi są beznadziejnymi konstruktorami, a ich rakiety szybko się zniszczyły.

Wielu Burgundczyków zginęło w wyniku wybuchu rakiety bądź ich uderzenia o ziemię. Madzia miała jednak szczęście - w jej rakiecie uruchomił się system awaryjny, który uratował życie wszystkim w maszynie.

Nowa Burgundia

Madzia i jej dwaj towarzysze wylądowali na nieznanej planecie. Okazało się, że jedynie ich rakieta przetrwała. Żeby przeżyć, założyli kolonię o nazwie Nowa Burgundia, upamiętniając zmarłych rodaków. Doszło tam do wielu incydentów, np. zapalenia się baterii podczas deszczu, ataku na gościa odwiedzającego kolonię zamiast na wściekłą wiewiórkę.

Pewnego razu zostali zaatakowani przez jednego człowieka z pistoletem. Zranili go i wzięli w niewolę. W wyniku późniejszych wydarzeń towarzysze Madzi opuścili kolonię. Madzia i więzień pozostali sami. Zawiązała się między nimi miłość, ale w wyniku chorób i następnych ataków, jej kochanek zmarł. Zrozpaczona Madzia wyruszyła w daleką podróż, o której nikomu nie opowiadała.

Samotnia

Pewnego razu poszła spać w jakiejś jaskini, a obudziła się w wozie zmierzającym na egzekucję w nieznanej krainie (potem okazało się, że to Samotnia). Uratował ją klaszczący uszami smok Urban, dzięki któremu wydostała się z twierdzy, w której miała zginąć. Musiała uciekać przez jaskinie i po drodze zabijać wrogich żołnierzy. Spotkała wtedy pewnego człowieka i razem z nim uciekła.

Po ucieczce wyruszyła wraz z nowym towarzyszem do pobliskiej wioski. Po drodze spotkała kilka wilków, które bez większych problemów zabiła. Na miejscu przedstawiono jej rodzinę przyjaciela. Została zaakceptowana przez mieszkańców osady i wykonywała tam przeróżne misje, aby zapomnieć o swoim dawnym życiu.

W czasie pewnej misji została ciężko ranna. Jej sługa, który był łucznikiem, wyniósł ją ze starożytnej krypty i zaniósł do wioski. Po konsultacji z lekarzem okazało się, że była w dziewiątym miesiącu ciąży. Przed śmiercią urodziła syna Misia i opuściła ten świat.

Wiele lat później Murzyn Karol odnalazł kryształ, w którym była zaklęta dusza Madzi. Był on schowany tam, gdzie zginęła - w Czarnygłazie.

Jedynym, co zostawiła Madzia w Czarnygłazie, był przepis na pierogi zapisany w języku rapu oraz diadem, wykonany z niej, bądź do niej należący (nie jest to jasne, gdyż nazywa się on Diadem z Madzi).

Ciekawostki

  • Potrafiła używać zmniejszonej wersji cudu kuli ognia.
  • Madzia jest jednym z trzech protagonistów, którzy byli głównymi bohaterami więcej niż jednej serii. Innymi są Murzyn Karol i Murzyn Janusz.
  • Madzia prawdopodobnie znała Misia osobiście, gdyż tym imieniem nazwała swego syna.