FANDOM

Laryn Obieracz – jeden z członków ekspedycji do Posiadłości Niedźwiedź; oprych. Należał do drugiej grupy ochotników.

Charakter

Laryn jest bardzo specyficznym oprychem. Mimo że jego profesja działa na pograniczu prawa, brzydzi się działań plugawych i niemoralnych. Gdy musi kogoś zlikwidować, jego (Obieracza) dzieło musi być eleganckie i nie może budzić wstrętu. Jest również szabrownikiem, a jego specjalnością są ruiny.

Jak każdy oprych, Laryn woli walczyć na dystans. Przyjacielem jest mu pistolet, a sztylet to ostateczność. Z tego powodu zaniedbał ćwiczenia fizyczne i stał się słabeuszem.

Historia

Przed zgłoszeniem

Laryn w dzieciństwie, jak i w późniejszych latach pracował w kuchni. Nie umiał jednak zbyt dobrze gotować, dlatego przydzielono mu zadanie obierania warzyw, a w szczególności ziemniaków. Praca ta nie była dobrze płatna, przez co Obieracz był zmuszony poszukać dodatkowego sposobu zarobku. Wybór padł na zostanie oprychem – płatnym zabójcą, złodziejem i szabrownikiem. Przez ciągłe obieranie ziemniaków znienawidził sztylety i noże, a trenował się tylko w strzelaniu z pistoletu. Pracując tak w półświatku poznał swojego idola – Dismasa, również oprycha. Zafascynowany nim Laryn próbował ubierać się tak jak on. Na jego nieszczęście nie było już szarego prochowca i spodni ani czerwonych rękawiczek i szala. Obieracz był zmuszony wziąć co zostało.

Zgłoszenie

Gdy Laryn dowiedział się, że jego idol Dismas wyruszył do tajemniczej posiadłości z jakimś krzyżowcem, a teraz poszukują ochotników, nie wahał się. Jak zwykle jednak Obieracz miał pecha. Spóźnił się na jedyny dyliżans. Spóźnialskiemu pozostało poczekać na następny. Razem z nim w kolejnym powozem wyruszył inny ochotnik - tajemniczy trędowaty. Awanturnik ten nie chciał wyjawić swego imienia, a ujawnił tylko swe przezwisko Rosyjska Broń.

Walka z Prorokiem i śmierć

Wyprawa, na którą wyruszył Laryn wraz z Dicerem the JesteremMilańską i Florisem na czele wydawała się przebiegać pomyślnie. Ich celem było pokonanie Krzykliwego Proroka.

Podczas wędrówki do swego celu stoczyli kilka walk, lecz drużyna nie miała sobie równych. W pomieszczeniu przed domniemaną pozycją Proroka postanowiono rozłożyć obóz. Zarządzono, że każdy otrzyma pełne racje. Milańska wykorzystując swoją wiedzę medyczną opatrzyła Florisa, a Laryn opowiadał żarty. Dzięki jego specyficznemu poczuciu humoru drużyna trochę się odstresowała. Krzyżowiec jako przywódca tej wyprawy, jak i ekspedycji wygłosił żarliwą przemowę, by natchnąć swych ludzi.

Po tym moralizującym wykładzie wszyscy odpoczęli i weszli do komnaty Proroka. Rozpoczęła się walka. Pierwszym ruchem oponenta było oplucie kwasem drużyny. Po atakach awanturników ich cel zagruzował Milańską i Dicera the Jestera, który poprzez otrzymane obrażenia przybliżył się do wrót śmierci. Uprzedził go jednak Laryn, który po kolejnym gruzowaniu był tak wyczerpany, że kwas zakończył jego żywot. Po kolejnych minutach walki, pomimo leczenia przez Milańską, padł także Dicer the Jester, a Floris został ogłuszony. Pozostała przy życiu kapłanka próbowała uciekać, jednak bezskutecznie – prawie zginęła przygnieciona kamieniem.

Statystki i cechy

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość Celność Szansa na krytyk Obrażenia
23 10 0% 5 +0 5% 5-10
Cechy pozytywne Cechy negatywne
Nienawiść do plugawych Słabeusz
Szabrownik ruin

Ciekawostki

  • Nazwa Laryna Obieracza pochodzi od jednego z widzów - Laryna, który oglądając Niedźwiedzia obiera ziemniaki.