FANDOM

Kupiec Haringoth - przedstawiciel szlachty Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego. Pochodzi z upadłego Królestwa Swadii. Z racji bycia pierwszym lordem, który dołączył do Barnaby, otrzymał przydomek (Współpracujący) oraz zamek Haringoth (który należał do niego za czasów Swadii).

Wygląd

Jak zdecydowana większość mieszkańców Calradii Haringoth jest średniego wzrostu. Jego włosy nachodzą mu na czoło i są koloru brązowego. Posiada również wąsy i brodę tego samego koloru. Przez budowę swojej twarzy wygląda na wiecznie złego i smutnego.

Rodzina

O jego przodkach nie wiadomo zbyt dużo. Należeli oni do rodu Haringothów, od którego pochodzi nazwa ich zamku - zamku Haringoth. Były hrabia ma dwóch braci – diuka Klargusa i hrabiego Trediana. Klargus ożenił się z panią Anną, a Tredian z panią Melisar (w ten sposób stały się one szwagierkami Haringotha). Z tych małżeństw narodzili się bratankowie hrabia Beranz, baron Rochabarth; i bratanice panna Nelda i panna Irena. Sam dominus ożenił się z panią Constanis. Z ich miłości na świat przyszli hrabia Regas i panna Vera.

Historia

W służbie Swadii

Hrabia Haringoth urodził się w rodzinie szlacheckiej służącej królowi Swadii, tym samym mógł identyfikować się jako Swadianin. Jego starsi bracia mieli od niego większe talenty i umiejętności, dlatego szybko wkupili się w łaski króla Harlausa i otrzymali od niego lenna. Odpowiednio były to Suno dla najstarszego Klargusa i zamek Tilbaut dla Trediana. Z tego powodu najmłodszy z braci mógł otrzymać rodową siedzibę. Po pewnym czasie poznał Constanis, w której się zakochał z wzajemnością. Po pewnym czasie urodziła mu dwójkę dzieci. Syna nazwał Regas, a córkę Vera.

W roku 1257 Królestwo Swadii powoli upadało. Żydowski kupiec plądrował ich wioski, Nordowie atakowali z północy, Khergici ze wschodu, a Rhodocy z południa. Sytuacja była niezbyt ciekawa dla Swadian. Przed końcem tego roku Królestwo Swadii upadło, a co za tym idzie straciło wszystkie włości, a lordowie pozostali bez ziemi. Tak samo było z Haringothem. Podróżował z byłymi szlachcicami dawnej Swadii towarzysząc królowi Harlausowi. Czekali oni na odpowiednią chwilę, moment w którym odbudują swe królestwo. Dzień za dniem hrabia tracił nadzieję na lepszą przyszłość.

Był tak bardzo pogrążony w smutku, że dał się złapać khergickim żołnierzom i został zamknięty w Dhirim. Na pomoc (nieświadomie) przybył Barnaba, który chciał zdobyć to miasto. 17 kwietnia 1258 planu te się powiodły, a Haringoth razem z innymi więźniami opuścił lochy.

W służbie Barnabie

Haringoth był w trasie, gdy usłyszał wiadomość o buncie Barnaby. Była to dla niego ogromna szansa na powtórne zaistnienie w świecie i odpłacenie za ratunek. Nie rozmyślając długo hrabia wziął swój dobytkiem i wraz z żoną wyruszył do Uxkhal - stolicy Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego. Nie wiedział jak zareaguje nowy król, jednak liczył na łut szczęścia. Po dotarciu do miasta udał się do sali lorda. Nie było tam Barnaby, a jego żona - panna Reada. Wysłała ona wiadomość do swego męża informując go o przybyciu hrabiego ze Swadii. Barnaba bardzo się ucieszył na wieść, że ktoś chce się do niego przyłączyć. Nadał Haringothowi tytuł kupca; przydomek Współpracujący oraz nadał mu lenno. Jakże dominus był zaskoczony, gdy dowiedział się, że lennem tym jest jego rodowy zamek.

W podzięce postanowił służyć swemu seniorowi jak najlepiej. Właśnie dlatego uczestniczył w wielu kampaniach wojennych Barnaby, które z resztą często wygrywali. Jedną z takich kampanii była wyprawa na ziemie Vaegirów. Głównym celem tej eskapady było zdobycie stolicy wroga - Reyvadin. Przez kilka dni wraz z Barnabą oblegali to miasto. Gdy król zobaczył nowe oddziały napastników chcących pomóc obrońcom; i zaatakował je, to Haringoth ruszył za nim. Rozpoczęła się bitwa - Bitwa o Reyvadin. Mimo przewagi liczebnej wroga siły Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego wygrały.