FANDOM

Królestwo Szeklem i Masłem Płynące - państwo założone w Calradii przez Barnabę, który ogłosił się jego królem. Powstało na skutek buntu przeciwko Doży Gravethowi głównie na terenach Swadii okupowanych przez Republikę Rhodocką. Pastwo to nie posiada kultury dominującej. Długo stolicą królestwa było Uxkhal, jednak po zdobyciu Yalen Barnaba postanowił przenieść ją do tego właśnie miasta. Męscy wasale tego królestwa nazywani są kupcami z racji przeszłości ich króla. Żeńscy wasale nazywani są "Nijak".

Polityka wewnętrzna

  • Państwo to nie należy ani do szczególnie zdecentralizowanych ani zdecentralizowanych.
  • Jest bardzo arystokratyczne.
  • Niemal wszyscy mieszkańcy są niewolnikami Barnaby.
  • Armia stawia na jakość, a nie na ilość.
  • Polityka handlowa jest bardzo merkantylistyczna.

Historia

Powstanie

Królestwo SiMP

Pierwotne ziemie Królestwa SiMP

Republika Rhodocka pogrążała się coraz bardziej. Walka na wielu frontach niszczyła kraj. Wszyscy rhodoccy lordowie próbowali przeciwstawić się temu, a najbardziej Barnaba. Starał się on obronić jak najwięcej i zdobyć jak najwięcej terenów. Jednym z takich miast było Dhirim opanowane przez Khergitów. Były kupiec odbił od nich to miasto i zażądał go jako nagrody, jednak Doża Graveth miał inne plany – Dhirim miało trafić w ręce patrycjusza Tellroga, a Barnaba miał dostać 900 szekli na pokrycie kampanii. Tego było już za wiele dla Barnaby. Gdy dokładnie w południe dnia 18 kwietnia 1258 otrzymał list z tym stwierdzeniem, postanowił się zbuntować.

Tymczasową stolicą nowo powstałego państwa zostało Uxkhal, a pierwszym ministrem została żona króla – Panna Reada. Nowy kraj nazywał się Królestwo Niebieskie. Dzień później, tj. 19 kwietnia 1258, decyzją władcy nazwa została zmieniona na Królestwo Masłem i Szeklem Płynące. 20 kwietnia 1258 Barnaba został koronowany na pełnoprawnego władcę. Został królem Barnabą I. Pierwszym lordem który dołączył do tego królestwa był hrabia Haringoth. Zrzekł się on swego tytułu, a w zamian otrzymał nowy – kupiec. W ramach podziękowania Barnaba nadał mu przydomek (Współpracujący) i obdarzył lennem – zamkiem Haringoth.