FANDOM

Zobacz też: Królestwo Swadii (stary kanon).

Swadia herb

Herb Swadii

Królestwo Swadii – jedno z sześciu państwo powstałych po upadku Imperium Calradii. Z racji rangi królestwa władca swadiański ma prawo tytułować siebie królem. Głównym atutem Swadii są jej rycerze.

Położenie

Ziemie Królestwa Swadii znajdują się w zachodniej i centralnej części Calradii. Od zachodniej strony Swadia ma dostęp do morza. Od północy królestwo sąsiaduje z Nordami, a idąc trochę dalej na wschód z Wielkim Księstwem Vaegirów. Podążając granicą na południe napotka się Chanat Khergicki. Od południowego morza Swadię oddzielają góry zamieszkałe przez Rhodoków.

Zdecydowana większość terenów należących do Królestwa Swadii to równiny, gdzieniegdzie pokrytych lasami. Jedyną poważną zmianą wysokości (a dokładniej jej obniżeniem) jest kanion w okolicach Dhirim. Dwa z trzech wjazdów do kanionu są chronione przez dwa zamki: Kelredan (wjazd północny) oraz Senuzgda (wjazd południowy). Przez część terenów Swadii przebiega rzeka. Jej źródło i dorzecze znajdują się nieopodal Uxkhal.

Historia

Po upadku Imperium Calradii Królestwo Swadii było najpotężniejszym z królestw. Obejmowało tereny od równin u podnóży gór północnych i śnieżnej krainy, aż po morze południowe; od zachodniego morza po granicę stepu i pustyni.

Jak dowiodła historia Imperium, duże państwa nie wytrzymują próby czasu i tak właśnie było ze Swadią. Ówczesny król przebywający w nadmorskim Praven nie rozumiał (lub nie chciał rozumieć) problemów i myślenia mieszkańców gór. Na reakcję górali nie trzeba było długo czekać. We wszystkich górskich miastach, zamkach i wioskach rozpalił się płomień buntu i wybuchło powstanie. Swadianie próbowali tępić buntowników, jednak bezskutecznie. Ich kawaleria nie radziła sobie z nierównym terenem, a łucznicy nie dorównywali zbuntowanym kusznikom. W wyniku wielu porażek i statusu quo - buntownicy nie chcieli wyjść na równiny, by nie zostać zmiażdżonymi przez kawalerię, a Swadiańczycy nie zamierzali wdrapywać się konno na szczyty - król Swadii musiał zrzec się panowania nad terenami południowymi. Z tych terenów powstała niezależna Republika Rhodocka.

Znani męscy członkowie frakcji

  • Król Harlaus,
  • Diukowie: Klargus, Delinard, Clais;
  • Baronowie: Plais, Mirchaud, Beranz, Rafard, Devlian, Despin, Montewar;
  • Hrabiowie: Haringoth, Deglan, Tredian, Grainwad, Ryis, Stamar, Meltor, Regas, Rafarch, Rochabarth.

Tereny należące do Królestwa Swadii

  • Miasta: Praven, Suno, Uxkhal, Dhirim;
  • Zamki: Tilbaut, Kelredan, Derchios, Tevarin, Reindi, Ryibelet, Sennuzgda, Rindyar, Viyncourd, Haringoth;
  • Wioski: Yaragar, Burglen, Azgad, Nomar, Emirin, Amere, Nemeja, Ryibelet, Toshdar, Rulunus, Ehlerdah, Ibiran, Veidar, Balanli, Chide, Tadsamesh, Ushkuru, Tahlberl, Rduna, Iyindah, Tshibtin, Elberl, Yalibe, Gisim.