FANDOM

Kazimierz III Wielki - król Polski w latach 4000 p.n.e -. To on założył Warszawę i zaczął kierować swój kraj ku wiecznej potędze. W wyniku spotkania z Niedźwiedziem nawrócił się na etniczność i otrzymał dar nieśmiertelności, dzięki czemu mógł rządzić przez kilka tysiącleci.

Wygląd

Jest dorosłym mężczyzną. Nosi na głowie złotą koronę. Ubiera się w płaszcz z gronostajami przypięty dwoma złotymi orłami na herbie w tym samym kolorze. Pod płaszczem ma czerwony żupan przypięty złotym pasem, a w dłoni trzyma berło. Taki ubiór świadczy o bogactwie i majestacie jego osoby. Jego twarz jest poważna, ma długie brązowe włosy i brodę.

Historia

Dzieciństwo

Kazimierz słyszał wiele legend o niejakim Cesarstwie Wendyjskim. Zaczął czytać wiele książek na ten temat. Prosił swojego ojca, by ten zatrudniał coraz to lepszych nauczycieli historii, by móc się dowiedzieć więcej o Wendach. Kiedy jego rówieśnicy bawili się drewnianymi mieczami, Kazimierz siedział w swoim pokoju, czytając książki. Jego życiowym celem było zostanie królem.

Okres dojrzewania

Kiedy zaczął dojrzewać, brał udział w polowaniach, aż pewnego razu odłączył się od swej grupy i zabłądził. Nie mógł on odszukać swoich towarzyszy i zmęczony poszukiwaniem usiadł na pieńku. Wtem z krzaków wyskoczył niedźwiedź. Przerażony Kazimierz wyjął swój miecz i tylko czekał, aż do niego podejdzie, ale ów niedźwiedź zaczął do niego mówić, co go zdziwiło i zaciekawiło jednocześnie. Zwierzę rzekło do niego, że gdy już dorośnie to objawi mu się jeszcze raz i uczyni z niego kogoś wielkiego. Potem niedźwiedź wskazał Kazimierzowi drogę do jego grupy, po czym zniknął. 

Kazimierz po polowaniu udał się do swojego pokoju, gdzie zaczął wnikliwie studiować wszelakiego rodzaju księgi. Postanowił nikomu się nie zwierzać z objawienia niedźwiedzia.

Dorosłość

Dopiero po dziesięciu latach w trakcie snu nawiedził go ten sam niedźwiedź, który opowiedział mu o tym, że to on kierował Cesarstwem Wendyjskim, lecz stracił władzę na rzecz pewnej kobiety. Kazał Kazimierzowi zabrać ze sobą liczną grupę wojowników i chłopów, po czym wyruszyć statkami na inny kontynent. Gdy dotarł na miejsce, założył Warszawę, stolicę swego nowego państwa. Niedźwiedź objął pieczę nad losami tego kraju, pomagając Kazimierzowi i wprowadzając własną wiarę - etniczność.