FANDOM

Komnata Etniczności – jedno z najbardziej okazałych pomieszczeń znajdujących się w Etniczborze. Znajdują się tam posągi Ojców Założycieli Etniczboru. Została ona wybudowana przez Niedźwiedzia, Pirka i Patriarchę z niewielką pomocą Valutiri (nie mogła uczestniczyć w budowie, gdyż zajmowała się farmą).

Wygląd komnaty

Komnata Etniczności jest wielką halą w kształcie prostopadłościanu zbudowaną głównie z kamiennych cegieł. Strop podtrzymuje dziesięć grubych kolumn, wykonanych z tego samego materiału. Przy ścianach, w górnej części sali znajdują się cztery loże (balkony), do których można wejść, przechodząc przez tzw. bunkier nuklearny. Każdy z balkonów jest podtrzymywany przez posąg jednego z Ojców Założycieli. Każdego z posągów strzeże golem. Hala zakończona jest arkadowymi krużgankami, za którymi znajduje się przejście do dalszej części Etniczboru. Całość oświetlona jest monumentalnymi pochodniami, znajdującymi się na kolumnach, ścianach i gzymsach krużganków.

Posągi

Patriarcha

  • Inskrypcja na posągu: Ojciec Patriarcha zwany także Egoistycznym. Wynalazł przetapianie diamentów. Chwała mu!
  • Imię golema stróżującego: Penisariusz

Pirku

  • Inskrypcja na posągu: Ojciec Pirku zwany także Mściwym i Podstępnym. Pierwszy łowca Etniczboru.
  • Imię golema stróżującego: Karish

Valutiri

  • Inskrypcja na posągu: Matka Valutiri zwana także Miłosierną. "Spichlerz Etniczboru".
  • Imię golema stróżującego: Mateusz

Niedźwiedź

  • Inskrypcja na posągu: Ojciec Niedźwiedź zwany także Grubą Cebulą. Wynalazł bycie grubym.
  • Imię golema stróżującego: Janusz