FANDOM

Jokasta Apfelbaum - urodzona w Jerozolimie żydówka. Była matką Miriam i Aarona.

Wygląd

Jest słabą, chudą i wygłodzoną kobietą, nie dysponuje zbyt pokaźnym biustem. Posiada również dość ciemną karnację i czarne włosy. Jej twarz nie jest zbyt urodziwa - nos i usta są zbyt duże.

Nosi czarną koszulkę na ramiączkach, białą spódnicę i buty na koturnie. Na ręce ma również obrożę (może założył jej to Hans, lecz nie jest to potwierdzone). Jest zmuszona również nosić kwiatka we włosach, który wysysa jej duszę. Pochodzi on z innej planety (gdzie rozwinęła się pozaziemska cywilizacja mająca na celu wysyłanie kosmitów w formie rośliny na Ziemię, by opętywać ludzi). Usiadł na jej czaszce i nieustannie kontroluje jej ruchy. Jokasta tak naprawdę jest martwa, ale ten kwiatek przymusza jej ciało do poruszania się. Jest pasożytem, który karmi się jej cierpieniem.

Charakter

Jest komputerowcem, ponieważ tak jak każdy obcy musi się znać na nowej technologii. Ma tendencję do nietaktowności, ponieważ jeszcze nie zrozumiała wszystkich ludzkich obyczajów. Jest niezdarna, bo ciężko kontrolować ciało żyda, kiedy jest martwe. Bardzo lubi pracować, bo jest nieżywa i może to robić, ile chce. Tak jak Aaron i Numer 99, jest przegrywem życiowym, bo podczepiła się do ciała żyda, a nie kogokolwiek innego. Jej marzeniem życiowym jest zostać dyrektorem finansowym megakorporacji.

Historia

Gdy jej mąż został spalony w piecu w piwnicy Hansa, Jokasta została uprowadzona przez Pana Prezesa.

Po krótkim czasie przebywania w willi Pana Prezesa, sprytnie z niej uciekła, jednocześnie ratując się od niechybnej anihilacji w Żypiecu. Zamieszkała samotnie w domku na przedmieściach miasta Simów.

Ciekawostki

  • Początkowo zakładano, że spłonęła razem ze swoim mężem w piecu Hansa Schmita.