FANDOM

Jelkala – jedno z trzech miast należących do historycznych ziem Republiki Rhodockiej. Jest jednocześnie stolicą tego państwa.

Położenie

Jelkala znajduje się w południowo-zachodniej części kontynentu. Tereny te historycznie należą do Republiki Rhodockiej. Miasto położone jest na jednej z większych równin przy rzece Selver.

Historia

Przed Barnabą

Jelkala, jak wszystkie pozostałe rhodockie ziemie, po rozpadzie Imperium należało do Królestwa Swadii. Dopiero po buncie dołączyło do Republiki.

Przybycie Barnaby

Barnaba przybywając do Calradii trafił do Jelkali. Spacerując ulicami miasta został zaatakowany przez zabójcę wynajętego przez Gildię Wenecką. Żydowski kupiec pokonał nasłanego na siebie najemnika. W międzyczasie lokalny kupiec - Francesco de Medici zaniepokojony hałasem przybiegł na miejsce zdarzenia i zaproponował przybyłemu gościnę. Następnie zlecił mu wykonanie dwóch zadań. Chodziło o nielojalnego kapitana straży w mieście. W zamian za łup zamierzał on wpuścić rozbójników do Jelkali. Francesco odkrył ten spisek i miał zamiar walczyć z pierwszą bandą zbójów w mieście. Do pomocy zaprosił przybysza, zaś ten się zgodził na wzięcie udziału w walce. Jednak gdy rozpoczęła się bitwa, Barnaba został zaskoczony przez oponentów i padł ogłuszony. Oprócz niego padło siedmiu mieszkańców. Na szczęście reszta poradziła sobie sama. Jakiś czas później Francesco spotkał Barnabę w karczmie. Poinformował go, że on (Francesco) musi uciekać z Jelkali, ponieważ Doża Graveth nie chce go widzieć. Gdyby kupiec został, przypominałby władcy, że sam nie jest w stanie o wszystko zadbać. Pożegnał się z żydowskim kupcem i obaj ruszyli w swoją stronę.

Kampania rhodocka i plan zdobycia Jelkali

Przez bardzo długi czas mieszkańcy Jelkali mogli cieszyć się względnym spokojem. Zmieniło się to wraz z buntem i proklamacją Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego. Od tego momentu Barnaba snuł plany zdobycia stolicy wroga.

17. czerwca 1258 roku rozpoczął działania wojenne pod Yalen. Miały one tylko na celu zasianie ziarna wątpliwości w sercu doży. Gdy były kupiec zebrał odpowiednią liczbę żołnierzy wyruszył pod Jelkalę. Tam, 21 czerwca, blisko mostu na rzece Selver doszło do bitwy władcy Rhodoków z Barnabą i jego poplecznikami. Władca Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego zwyciężył i ruszył w kierunku stolicy wroga. Był to jednak kolejny chytry manewr. Większość rhodockich lordów rzuciła się na pomoc swej stolicy odsłaniając w ten sposób inne ziemie. Gdy kupiec Laruqen przyjął na siebie uderzenie wrogiej odsieczy, Barnaba wraz ze swym wojskiem wyruszył zdobyć Yalen.

Następne walki prowadzone były w sierpniu. Jej celem było ostateczne pokonanie Republiki Rhodockiej i co najważniejsze Doży Gravetha. Oblężenie miasta zaczęło się 18. sierpnia 1258 roku. Trwało tylko jeden dzień, ponieważ Barnaba wydał rozkaz szturmu. Po długich walkach i zranieniu dowódcy oblegających Jelkala w końcu padła. Władca Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego pozostawił miasto sobie we władaniu.