FANDOM

Japonia - jedno z państw członkowskich IMRSiD. Na początku była szogunatem, potem cesarstwem, chociaż jej władcy dalej nazywani byli szogunami. Powstało z sojuszu dwóch rodów dajmio - Uesugi władane przez Pulchnego Niedźwiedzia i Ouchi przez Kolegę Ignacego. Było ono rządzone przez ich obu. Mieli oni takie same prawa i możliwości zarządzania i w miarę się dogadywali. Ignacy zajmował się głównie kolonizacją (nawet w Ameryce Północnej) i handlem, a Niedźwiedź wojskiem i wojnami (często wypowiadał je lekkomyślnie, co doprowadzało do np. powstań, między innymi koreańskich bojowników).

Historia

Na początku Ignacy i Niedźwiedź, prowadząc dwa japońskie rody dajmio, stworzyli sojusz przeciwko reszcie dajmio i obecnemu szogunatowi. Po niecałych dwudziestu latach wojen, udało im się podzielić Japonię na pół, przy czym to Ouchi stało się oficjalnie Japonią, gdyż zdobyło Kioto. Władcy zgodzili się, żeby ziemie Uesugi zostały pokojowo dołączone do Japonii, w zamian za podział władzy pomiędzy nimi. Żeby nie zdenerwować mieszkańców, aneksja trwała 30 lat, po której Japonia została zjednoczona.

Potem, aż do początku XIX wieku Japonia rozwijała się na zachód, ostatecznie posiadając dużą część Azji, europejski fragment Rosji oraz prawie całą Skandynawię i większość Anglii (łącznie z Londynem, którego mieszkańcy zostali nawróceni na szintoizm).