FANDOM

Mój przodek miał sąsiada. Takiego typowego, typowego, kurczę, Janusza, taką typową małpę.

Barnaba, o sąsiedzie Geniusza

Janusz Somsiad – sąsiad i wróg jednego z przodków Barnaby Geniusza.

Charakter

Janusz nie był zbyt inteligentny. Nie potrafił dostrzec możliwości zarobku. Był również bardzo leniwy o czym świadczy historia z zamkiem Etrosq.

Historia

Fakt, że w sąsiedniej przełęczy człowiek z rodu Barnabów zbudował sobie chatkę z łajna i z sukcesem pobierał opłaty za przejazd, sprawił, że coraz więcej osób rozmyślało, czy nie zastosować podobnego manewru w innych miejscach. Jednym z takich ludzi był sąsiad Geniusza (członka Barnabów) nazywający się Janusz Somsiad. Z racji, że był bardzo leniwy i nie chciało mu się budować chatki z łajna, postanowił, że zamiast tego wbije jedną deskę w ziemię. Po wbiciu jej stwierdził, że to jest jego zamek. Budowlę tę nazwał zamkiem Zqrwy. Nikt oprócz niego nie wiedział i do tej pory nikt nie wie, dlaczego postanowił to tak nazwać. Stwierdził, że za przejazd będzie pobierał opłatę o połowę mniejszą niż jego sąsiad. Pozostawał nieugięty w swej decyzji. Nawet gdy przodek Barnaby zniżył cenę, ten i tak dalej oferował przejazd za połowę ceny. Robił tak dlatego, że on nie chciał zarobić; chciał by Geniusz nie zarabiał.

Nie wiadomo co się potem działa z Januszem. Prawdopodobnie odsprzedał zamek albo go zatrzymał do swojej śmierci.