FANDOM

Jankiel – jeden z członków ekspedycji do Posiadłości Niedźwiedź; pierwszy i legendarny okultysta. Należał do czwartej grupy ochotników.

Charakter

Jankiel jest okultystą, którego specjalnością jest leczenie. Dar ten, nazywany Podarunkiem Medyka, posiadali wszyscy członkowie jego rodu. Rodzinną tradycją było mieszkanie w gęstym lesie. Dzięki temu legendarny okultysta stał się szabrownikiem kniei. Jednak w lesie trudno o pożywienie, a to jest stresujące. Gdy okultysta był zestresowany, mniej jadł.

Przez bardzo długie przebywanie w lesie Jankiel miał niespokojny umysł. Objawiało się to niemożliwością medytacji.

Historia

Przed zgłoszeniem

Jankiel od małego objawiał zdolności okultystyczne. Te umiejętności wzmacniały jego rodowy dar, dzięki czemu stawał się coraz lepszym medykiem. Gdy trochę dorósł, zgodnie z rodzinną tradycją wyruszył do kniei, by w niej zamieszkać.

Jankiel nie przejął się specjalnie ogłoszeniem z Posiadłości Niedźwiedź. Ot jakiś spadkobierca ze swym przyjacielem wyruszyli do jakiejś posiadłości i teraz potrzebują naiwniaków do pomocy. Jednak z coraz większą ilością chętnych w głowie okultysty rodziły się wątpliwości. W pewnym momencie nie wytrzymał. Musiał się przekonać, dlaczego jest to aż tak popularne.

Pierwsza ważna wyprawa

Do wyprawy oprócz Jankiela wybrani zostali Bzyku i Analny Wojownik. Ta trójka pod dowództwem Florisa miała pokonać Krzykliwego Proroka.

Ekspedycja początkowo szła dobrze. Mimo kilku walk drużyna radziła sobie dobrze. Tylko zbrojmistrz był lekko ranny.

Prorok

Później pokonany Prorok

Zwrotnymi momentami okazały się dwie walki. W pierwszej wrodzy kultyści i szkielety mocno zraniły Analnego Wojownika. Mimo jego ciężkich ran Floris rozkazał iść dalej. Druga walka rozpoczęła się na korytarzu tuż po wyjściu z pomieszczenia, w którym skończyła się poprzednia batalia. Drużyna została zaatakowana przez bandytów. Mimo prób Bzyka i Jankiela parszywy fizylier zabił zbrojmistrza. Reszta oddziału pokonała pozostałych przy życiu wrogów. Krzyżowiec kazał wrócić do osady z ciałem Analnego Wojownika.

Zemsta na Proroku

Aby zemścić się na Proroku za zabicie całej poprzedniej ekspedycji (nie wiedzieli oni o przeżyciu Milańskiej i Florisa), z Posiadłości Niedźwiedź została wysłana ekspedycja, w skład której wchodził zbrojmistrz Paweł Szczęsny, łowca nagród Advar, kuszniczka Zpudła oraz okultysta Jankiel. Kiedy dotarli do miejsca, w którym czaił się przeciwnik rozpoczęła się walka na śmierć i życie. Tym razem walka z Prorokiem przebiegała o wiele lepiej. Duża w tym zasługa taktyki przygotowanej przez zbrojmistrza. Osłaniał on bowiem wrażliwych członków drużyny, przyjmując na siebie obrażenia. Ostatni cios, który wyprowadził Advar, zakończył życie Proroka. Bohaterowie po tym zwycięstwie wzięli ze sobą Florisa i zabrali do Posiadłości Niedźwiedź.

Kolejny Nekromanta

Po powrocie z poprzedniej wyprawy Jankiel nie miał czasu na świętowanie. Dismas zbierał drużynę, by pokonać Nekromantę. Zgłosiła się prawie cała poprzednia ekipa, lecz tym razem zamiast Advara miał iść legendarny oprych.

Mimo trudności drużyna nieustępliwie parła na przód. W dobrej kondycji dotarli do komnaty swojego celu. Walka szła dobrze, Nekromanta został pokonany, a pokonanie jego sług wydawało się już tylko formalnością. W tym momencie szkielety uwzięły się na Jankiela. Zbrojmistrz nie mógł na to pozwolić. Zaczął przyjmować na siebie ciosy skierowane w stronę okultysty. Okazało się to dla Szczęsnego zgubne. Jeden z takich ciosów prawie go zabił. Przy ciosie centralnie w Pawła nie miał on tyle szczęścia i zginął.

Wałęsa i śmierć

Groteskowy Wałęsak

Wałęsa

Z racji dobrego samopoczucia do kolejnej ekspedycji zgłosił się prawie ten sam skład. Jedyną zmianą było zastąpienie Szczęsnego Dismasem, który w ten sposób przejął dowództwo. Wyprawa ta nie wydawała się trudna. Jej celem było rutynowe oczyszczenie ruin z nieumarłych.

Drużyna pod przywództwem oprycha świetnie sobie radziła. Pokonywali każdego wroga i zbierali przy tym dużo skarbów. W pewnym momencie Dismas zauważył coś niezwykłego. Znaleźli ołtarz, na którym napisane było: Włóż pochodnię, jeżeli chcesz zginąć (wersja później ożywionego Dismasa: Włóż pochodnię). Przywódca rozkazał wykonać polecenie. Po wykonaniu czynności drużyna została przeniesiona do wymiaru Pustki, w którym czekał na nich Wałęsa.
Wałęsak zarodnikowy

Wałęsa zarodnikowy

Rozpoczęła się walka. Bohaterowie zostali jednak zaskoczeni, przez co rozpoczęli starcie na niedogodnych pozycjach. Pierwszy atak wyprowadził przywódca ekspedycji Dismas, który próbował podciąć potworowi żyły. Stwór zaczął krwawić, co wykorzystał Jankiel, aby uleczyć Zpudła. Monstrum jednak w końcu zaatakowało. Na pomoc potworowi przybyły dwa małe, ale groźne Wałęsy Zarodnikowe. Walka trwała w najlepsze, jednak potęga Wałęsaka w końcu zaczęła przytłaczać grupę oprycha. Pierwsza padła kuszniczka pod wpływem donośnego lamentu wroga. W jej ślady szybko poszedł przywódca, Dismas. Następnie poległ okultysta z powodu ataku serca, a ostatnim trupem, który padł w walce okazał się Advar. Wałęsa zniknął pozostawiając ciała pokonanej drużyny.

Statystki i cechy

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość Celność Szansa na krytyk Obrażenia
19 18 0% 5 +0 7.5% 4-7
Cechy pozytywne Cechy negatywne
Podarunek medyka Niespokojny umysł
Szabrownik kniei Strach przed nadrealnymi (po śmierci Analnego Wojownika)
Podatność na stres

Ciekawostki

  • Nazwa Jankiel pochodzi od jednego z widzów o tym samym pseudonimie.