FANDOM

Imperialistyczna Szwecja - imperialistyczne państwo znajdujące się w Niedźwiedźdomium, kierowane przez Lookasa. Jego głównym celem było uczynienie z Morza Bałtyckiego szwedzkiego morza wewnętrznego. Drugim celem było poprowadzenie religii protestanckiej do zwycięstwa w Rzeszy Niemieckiej.

Historia

Walka o niepodległość

Na początku rozpoczęto przygotowania do uzyskania niepodległości. O wsparcie poproszono najpierw Litwę, która zgodziła się wspomóc Szwecję. Następnie wysłano dyplomatów do Nowogrodu i Szkocji, gdzie poprawiali relacje z tymi krajami. Próby zawiązania sojuszu udały się tylko z Szkocją.

W 1445 roku, przy wsparciu Litwy i Szkocji, Szwecja wypowiedziała posłuszeństwo Danii, ogłaszając swoją suwerenność. Oznaczało to wybuch wojny z Danią i jej sojusznikami.

Najpierw Litwa skierowała się do Norwegii, gdzie w bitwie pod Akerdost rozbito armię norweską. Umożliwiło to atak na tereny Danii, bez obaw o atak z tyłów. W 1446 roku rozbito armię Verdun w kilku bitwach oraz stoczono remisową bitwę morską z flotą Meklemburgii.

W Ostergotland odbito atak wojsk duńskich desantujących się ze statków. Armia wroga została całkowicie zniszczona. Miesiąc później w bitwie pod Skanią rozbito armie sojuszników Danii.

W 1447 roku Litwa wycofała się z wojny, ponieważ zawiązała unię personalną z Polską. W tym samym roku Meklemburgia także wycofała się z konfliktu. W II bitwie pod Skanią armia Danii i jej sojuszników została rozbita przez armię szwedką.
ImperialistycznaSzwecja1

Granice szwedzkie po odzyskaniu niepodległości

W 1448 armia norweska atakująca północne rubieże Szwecji została rozbita. Armia szwedzka zaczęła okupację Norwegii. Następnie skierowano się ponownie do Skanii, gdzie armia duńska znowu oblegała twierdzę. Atak odparto rok później.

W 1449 roku Verden wycofało się z wojny. Dania zaakceptowała ofertę pokoju od Szwecji. Szwedzi uzyskali część ziem Norwegii, wszystkie posiadłości duńskie na Półwyspie Skandynawskim, daninę oraz niepodległość.

Wojna z Nowogrodem

W 1449 roku zawiązano sojusz z Polską.

W tym samym roku wypowiedziano wojnę Nowogrodowi. Armia szwedzka zaatakowała Newę i przygraniczne prowincje. W 1450 roku w bitwie pod Newą mniejsza armia szwedka pobiła armię Nowogrodu. Rok później fort został zdobyty, a armia szwedzka skierowała się na północ w celu rozbicia resztek wrogiej armii. Do 1452 roku cały Nowogród znalazł się pod okupacją szwedzką.

Wojna zakończyła się w 1453 roku, kiedy to Nowogród został zmuszony do oddania większości prowincji, zapłaty trybutu i daniny.

Lata 1453-XXXX

Najpierw armia szwedzka skierowała się do Skanii, gdzie stłumiła rebeliantów oblegających twierdzę. Następnie wojsko przybyło do nowo podbitych ziem, gdzie wybuchały bunty.

W 1455 roku rozpoczęto wdrążanie specjalnej reformy wojska, główny nacisk położono na

Władcy

Władca Pkt adm. Pkt dyp. Pkt mil. Inne
Krzysztof III von Wittelsbach 3 2 2 Władca Danii, Norwegii i Szwecji
Carl VIII Cronsted 3 2 5 Pierwszy król niepodległej Szwecji

Generałowie

Generał Siła ognia Szok Manewr Oblęzenie Inne
Fredrik Adolf von Doblen 2 3 1 1 Walczył w wojnie o niepodległość