FANDOM

Imperialiściimperialistyczne imperium leżące na Paradoksie. Niektórzy nazywali je INSRiU, czyli Imperium Nienawiści, Smutku, Rozpaczy i Ubóstwa, jednakże po zawiązaniu sojuszu z Imperialistami odrzucono to nazewnictwo. Złożone jest z rozmaitych krajów z wielu wszechświatów, często rywalizujących z państwami Kolegi Ignacego i Pulchnego Niedźwiedzia. Nieznana jest ich dokładna ilość, bo Paradox jest kontynentem nieodkrytym przez żadnego Etnicznika ani żyda, a sami Imperialiści nie przekazują chętnie informacji.

Stolicą i główną siedzibą jest Paryż, czyli stolica głównego państwa członkowskiego - Francji. Innymi częstymi miejscami pobytu pani Basi i jej popleczników był pałac w Pekinie w Mingu oraz baza w St. Gallen w Szwajcarii. Jej prawą ręką i inkwizytorem był Lookas, który przejął władzę w państwie po jej śmierci.

Po pokonaniu pani Basi i Niedźwiedzia przez Tarpana Imperialiści stopniowo tracili swoje terytoria na rzecz demonów. Obecnie są już całkowicie pod wrogim panowaniem, a Tarpanowi przeciwstawiają się jedynie nieliczne grupy wyzwoleńcze.

Pani Basia

Pani Basia z Paradoxu

Znane kraje członkowskie

Imperialiści 

Ustrój

Niepodzielne rządy w państwie sprawowała pani Basia. Przez jej ciągłe zajęcie innymi sprawami, nie miała czasu na sprawowanie władzy, więc w kraju panowała częściowa anarchia.

Głównym celem Imperialistów było zakłócanie spokoju i harmonii państw członkowskich IMRSiD oraz ich jak największe upokarzanie, np. eventami, a także szerzenie swojej ideologii za pomocą palenia wiosek i mordowania wszystkich w zasięgu wzroku.

Najsłabsi spośród mieszkańców byli mordowani przez silniejszych, a na każdym terenie panowało inne prawo. Trwała tam walka o każdy kawałek chleba i ziemniaka, nie było miejsca dla dobroczynności i dzielenia się.

Najważniejszą władzę pełniła pani Basia, której słowo zawsze było najważniejsze. Często dowodziła również armiami Imperialistów. Potem jej rolę przejął Lookas.

Historia

Pierwsze znane państwa Imperialistów to dwa imperia powstałe za czasów pierwszego wszechświata - Klackoni i Mrrshanie. Ich wojna z państwem Bulrathi doprowadziła do anomalii i w jej efekcie zniszczenia całego wszechświata.

Podczas Ery Paradoksu pani Basia stworzyła własny lud - Imperialistów. Stworzyła wtedy też swoją własną wyspę, którą nazwała Paradox. To na niej utworzyła swoje państwo.

Pani Basia podczas jednej z rocznic stworzenia człowieka zaatakowała Niedźwiedzia i jego świętujące twory. Została jednak pokonana przez swojego brata. Niedźwiedź chciał ją wtedy dobić, lecz nieznana siła zatrzymała jego pazury i spowodowała wybuch świata, rozdzielenie go na kontynenty i wyspy, a także powstanie innych wszechświatów. Basia wykorzystała wtedy nieuwagę Niedźwiedzia i uciekła z powrotem do swojego kraju.

Pani Basia próbowała powstrzymać Murzyna Karola przed przyzwaniem Tarpana, jednak poległa i została przez niego zabita. W czasie bitwy o Eden Imperialiści i Etnicznicy walczyli ramię w ramię przeciwko demonom Tarpana.

Podczas późniejszego starcia Tarpana i Niedźwiedzia, Lookas walczył po stronie etnicznego tytana, który rozkazał mu wezwać armie Imperialistów, zachęcając ich możliwością otrzymania ziem. Przysłali oni wtedy posiłki w postaci latającej fortecy do zsyłania eventów.