FANDOM

Honolulu - stolica Polinezji założona w 4000 r.p.n.e.. Zdobyta przez Zulusów w 1680 r.n.e, podczas odpierania ataku Kamehamehy. Powróciło do prawowitych właścicieli w 1836 r.n.e., kiedy to wódz Czaka był zbyt zajęty odpieraniem ataku Dariusza i nie mógł wysłać pomocy oblężonemu miastu. Przez nieumiejętne korzystanie z misjonarzy, Honolulu nigdy nie nawróciło się na religię Zulusów.

Położenie

Stolica Polinezji znajdowała się nad morzem i była otoczona niewielkim pasem równin, za którymi rosły gęste lasy oraz wnosiły się liczne wzgórza, co nieco utrudniało dostęp jednostkom wroga. Miasto samo w sobie nie miało większego znaczenia strategicznego, lecz Zulusi postanowili je podbić w ramach zemsty za wbicie im noża w plecy, kiedy to zajęci byli frontem perskim. Bohaterscy wyzwoliciele spod ucisku Kamehamehy nie rozwinęli miasta w jakiś szczególny sposób, wszystko zbudował już lud Polinezji. Miasto zapewniło jednak większą ilość towarów na handel i możliwość budowy żołnierzy. Port za czasów zuluskich nie był wykorzystywany. Funkcjonowania miasta za rządów Kamehamehy nie znamy, gdyż po zdobyciu, wódz Czaka rozkazał spalić wszystkie dokumenty i pisma znajdujące się w Honolulu.