FANDOM

Gildia Wenecka – prastara i tajemnicza gildia kupiecka zrzeszająca równie zagadkowych ludzi z całej Calradii. Jej celem było uzyskanie monopolu na handel, a co za tym idzie ogromnego bogactwa. Większość populacji krainy nie ma pojęcia o istnieniu tej organizacji. Każdy handlarz płaci jej pośrednio czy bezpośrednio podatek za prowadzenie działalności kupieckiej. Głównym wrogiem tej organizacji jest żydowski kupiec zwany Barnabą. Przywódcą Gildii Weneckiej jest Geronimo.

Metody działania

Członek Gildii

Gildia nie ograniczała się do tylko jednego sposobu eliminacji potencjalnych zagrożeń. Najlżejszą metodą było manipulowanie cenami i wykup udziałów oraz manufaktur, by oponent zbankrutował. Inną metodą działania było nasyłanie bandytów, najemników i członków gildii o niższych uprawnieniach na delikwenta. Miało to na celu zastraszenie go, a w skrajnym przypadku zabicie. Najpotężniejszą bronią Gildii Weneckiej są powiązania z lordami i władcami państw. Czasem niczego nie świadomi ludzie wypełniają jej polecenia, niczym kukiełki sterowane przez kuglarza.

Siedziba

Siedziba Gildii

Główna siedziba Gildii Weneckiej nie była znana przez dłuho czas. Odnalazł ją dopiero największy wróg tejże organizacji – Barnaba. Okazało się, że siedziba znajduje się na terenach Republiki Rhodockiej, a dokładniej w zamku Ergellon. Nie zwlekając długo żydowski kupiec zabrał się do jej oblegania. Po kilku dniach oblężenia i licznych szturmów napastników twierdza w końcu padła. Prawdopodobnie w momencie otoczenia zamku czołowi członkowie gildii uciekli tajnym przejściem, przenosząc tym samym główną siedzibę w inne miejsce.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie dzięki jej pomocy Doża Graveth zdobył władzę w Republice Rhodockiej.
  • Nikt właściwie nie wie, skąd pochodzi jej nazwa (w Calradii nie ma czegoś takiego jak Wenecja).