FANDOM

Możemy więc się domyślić, że ten, kto zbudował ten zamek, był geniuszem, najprawdopodobniej mój przodek. No bo on wiedział, że tutaj (tj. okolice zamku Maras) nieważne, co postawisz, ważne, by stało i ważne, by pełniło funkcję tranzytową.

Barnaba, o Geniuszu

Geniusz – jeden z dwóch znanych przodków Barnaby. Historia zatarła jego imię i nazwisko. Przetrwał tylko jego przydomek - Geniusz. Wrogiem tego człowieka był jego sąsiad - Janusz Somsiad.

Charakter

Geniusz był bardzo mądrym i przedsiębiorczym człowiekiem. Potrafił dostrzec okazję do zarobku tam, gdzie inni jej nie widzieli, czego przykładem jest historia z zamkiem Maras.

Historia

Nikt już nie pamięta, jak i po co Geniusz wyruszył do Calradii. Prawdopodobnie kierowała nim żądza zysku (tak jak wiele lat później Barnabą). Dzięki swej dużej wiedzy i przedsiębiorczemu zmysłowi znalazł okazję, której szukał. Okazało się, że przez pewną przełęcz należącą do Trzech Przełęczy Szekli (nazwanych tak później) przebiega ważny szlak handlowy. Geniusz pomyślał, że nieważne, co tutaj postawi, ważne, by stało i pełniło funkcję tranzytową. Wedle swego planu postawił chatkę z łajna, by zaoszczędzić na kosztach. Jako że prawnie teren dookoła budowli należał do niego, kazał przejeżdżającym tędy karawanom płacić opłaty za przejazd.

Fakt, że Geniusz zbudował sobie chatkę z łajna i z sukcesem pobierał opłaty za przejazd, sprawił, że coraz więcej osób rozmyślało, czy nie zastosować podobnego manewru w innych miejscach. Jednym z takich ludzi był sąsiad Geniusza nazywający się Janusz Somsiad. Janusz przerobił plan swego sąsiada dostosowując go do swych możliwości i chęci. Po wykonaniu swego planu zarządził, że przejazd przez jego przełęcz będzie obarczony opłatą równą połowie opłaty Geniusza. Nawet gdy przodek Barnaby zniżył cenę, ten i tak dalej oferował przejazd za połowę ceny. Robił tak dlatego, że on nie chciał zarobić; chciał by sąsiad nie zarabiał.

Geniusz widząc to i wietrząc jeszcze większy zysk odsprzedał swoją chatkę komuś za wysoką cenę. Po tym działaniu słuch o nim zaginął.